Jonkie!

Gestart door Tjipie lover, maart 19, 2006, 22:10:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjipie lover

Hallo iedereen.
Donderdag was het zover dat mijn Bliksem een kleintje kreeg.
Heb het nu 2 x gezien, de 1e x kon ik het haast niet zien- en toen zag ik wat bewegen!
Daarna riep het ook naar zijn/haar mammie.
Heb net even gekeken maar Bliksem wou er niet bij weg, weet dus niet of ze nu nog meer kleintjes heeft.
Totaal had ze 3 eitjes.
Ben benieuwd straks wanneer de oogjes open gaan en wanneer het veertjes gaat krijgen.
De liefde bloeit nog meer op want Lucky en Spetter zijn nu ook verliefd op elkaar!!
2 x de goede man voor ze gekozen dus!
Ik houdt jullie op de hoogte.
Groeten van Ank

Ingrid

Hoi Ank,

Spannend hoor, die kleine frummeltjes :).

Groetjes, Ingrid

Carla

Tof he jonkies in huis. Je zal ervan versteld staan hoe vlug die kleine hummeljes veranderen !!!

Tjipie lover

Bliksem wil helemaal niet bij haar kleintje weg als ik ga kijken.                        het piept wel maar zie hem/haar dus niet- wel jammer!
Wil haar ook niet teveel storen.
Groeten Ank.

Annika

super leuk, gefeliciteerd hoor.

Met een weekje ongeveer zullen de oogjes opengaan, dat is al een ervaring op zich  :D

Parkieten-Freak

Ik ben benieuwd! :D


Tjipie lover

Hallo iedereen.
Vandaag zag ik dat de kleine al een paar veertjes heeft en de oogjes zijn open!
Erg schattig.
Vele groetjes Ank.

Idske

Hee gaaf zeg!
Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Tjipie lover

Hallo iedereen.
Nu gaat Bliksem af en toe ook even uit het nestkastje.
Dus heb ik vandaag de kleine voor het eerst goed kunnen bekijken.
Nu zijn de oogjes helemaal open en het beestje heeft al erg veel veren!!
Vrij licht kleurtje, lijkt grijsachtig.
Hij/Zei loopt ook al door het nestkastje!
Het is er maar 1.
Nouja wel mooi want dan hoef ik het ook niet weg te geven.
Heb al een naam verzonnen!
Kimmi heet het.
Ook zei ik altijd Bliksem= Blikkie en Imber mijn overleden vogel= Immie.
Nu Bliksem er af en toe bij weggaat kan ik mooi een keer een foto maken.
Groeten Ank.
Snavelkusjes Bliksem+Donder en Kimmi
                   Lucky+ Spetter

Maur@

O ik geniet al van de verhalen. Geweldig dat het goed gaat.

Annika

leuk hoor dat je het kleintje eindelijk goed hebt kunnen bekijken. De grijzige donsveertjes zijn trouwens normaal, wil nog niets zeggen over de uiteindelijke kleur. Die kun je pas wat later zien als de uiteindelijke kleur uit de pennen komt (in jouw geval donkere vleugels neem ik aan, niet zoals hier soms net zo licht als Kleintje) en dan op de buik!

Tjipie lover

Hey iedereen.
Morgen is Kimi alweer 2 weekjes.
Jaa echt leuk, benieuwd wanneer ie zich voor het eerst toont voor de opening van het nestkastje.
Man wat schreeuwt ie al, Bliksem begon en die kleine ging mee.
Grote snavel voor zo'n klein vogeltje.
Groeten Ank.

smartie

Wat een mooie ervaring lijkt mij dat! Misschien ooit.... ;)

Meltjuh

Mijn parkietjes proberen het kunstje nu te doen :rolleyes:  mijn mannetje snapt het nog niet allemaal :lol: terwijl mijn popje al klaar zit :lol:. Ik denk dat ze lentekriebeltjes hebben. Het is in ieder geval al een vooruitgang... geduld  :P

smartie

#14
Echt gaaf dat ze er al helemaal zin in heeft. Ben zo benieuwd naar je kleintjes! Vind ze allebei zulke mooie kleuren hebben dus dat kunnen alleen maar mooie kindertjes worden!!

Mensen zorg dat het hier geen chat word
dat doen we in de chatroom ;)
gr safrena

Tjipie lover

Hey allemaal.
Bliksem is er zowat al de hele dag bij weg.
Heel af en toe gaat ze even naar Kimi, t beestje begint de donsveertjes al wat te verliezen.
T is echt een schatje om te zien.
Loopt door het nestkastje heen en reageert al wat op mijn stem.
Hele kleine staartveertjes zitten er al aan, 2a3 cm denk ik.
Ben benieuwd wanneer ie zelf komt kijken door de opening!!

Ook aan jullie even een vraag.
Als hij of zei straks er eenmaal uit is kan ik dan beginnen met het tam maken.
Kan ik hem/haar dan ook al scheiden van de moeder of moet het echt tot 6 a 7 weken oud zijn??
Ik wil namelijk voorkomen dat de moeder niet meer wil voeren, en als ie eruit is zal hij dan ook beginnen met bv trosgierst te eten???


Groeten van Ank.

Safrena

Hey Tjipie lover

Heel leuk dat het zo goed gaat met het kleintje  ;D

Echtet moet je inderdaad het kleintje bij de ouders laten totdat het helemaal zelfstandig kan eten en dat is inderdaad 6 à 7 weken
Echter mag je wel af en toe het kleintje in je handen nemen om het te laten wennen aan je hand ;)

Vele groetjes

Tjipie lover

Zou de moeder die niet tam is dan niet ophouden met het voeren van de kleine???
Vanaf wanneer mag ik het dan af en toe even vasthouden?
Jaja der staat nu ook een foto van Kimi als mijn avatar.

Groeten Ank.

Daisy1988

ik had pas geleden ook een nestje en ik pakte ze gewoon elke dagen even uit het broedblok. vanaf een week oud. ( moest wel want moest er een met handvoer bijvoeren )

al toen ze net zelf uit het broedblok kwamen, kwamen ze al in de tralies klimmen als je voor de kooi stond.
de 2 ukkies zijn nu 8 weken en super tam.

de ouders van deze 2 zijn Niet tam.. en de mijne zijn gewoon doorgevoert door de ouders.
het eerste wat ze vonden om te eten was bij deze 2 trosgierst en dat was dan ook snel weg.

Groetjes

Safrena

Hey Ank

Neen hoor de moeder zal normaal niet ophouden met het kleintje verder te voeden ;)

Van zodra je kleintje veertjes heeft mag je het af en toe even in je hand zetten.
ook Annika deed dit al af en toe met haar kleintjes als ze veertjes hebben en er zijn nooit problemen geweest ;) behalve dan dat de kleintjes al goed gewend waren aan de hand ;D
Maar dat kan je geen probleem noemen  :D

vele groetjes