Als De Dood..

Gestart door denise20, maart 17, 2006, 16:52:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

denise20

hallo mensen,

hier weer even een noodkreet van mij aan de parkietenexperts. Zoals ik eerder had verteld kwam tweety vrij snel op mijn vinger zitten maar sindsdien is hij als de dood voor me, als ik met mijn hand ik de kooi ga (wat ik dus vaak per dag doe) blijft hij fladderen. Ik doe dit nu 4 dagen maar hij blijft bang. Is dit normaal? Ik heb hem natuurlijk pas 4 dagen maar misschien bestaan er ook parkieten die nooit tam worden.. :(
Vanmorgen had ik het deurtje opengezet en toen hij er weer in moest heb ik het trappetje uit zijn kooi gehaald en voor hem gehouden en toen is hij er wel op gaan zitten, en toen sprong hij zo in de kooi, dus dat doet hij dan weer wel...

Ik dat jullie mijn angst voor een niet tam te krijgen parkietje kunnen wegnemen  :blush:

Greetz Denise en Tweety

Parkieten-Freak

#1
Eh...Denise......een parkiet tam maken kost tijd en vergt geduld.
Ik vind dat je wel heel erg snel aan de bel trekt..... :blink:
Rustig dooroefenen dus! ;)
Over een week of 3 bekijken we het nog eens......


kaboutertjes

Kenners, verbeter mij als ik het niet goed heb, maar wij hebben onze parkieten altijd pas uit het kooitje gelaten als hij niet meer bang is voor handen/vingers.
Uit het verhaal van Denise begrijp ik dat ze hem al uit de kooi laat, maakt dit het tam maken niet moeilijker.


Groetjes van Sylvia en een snaveltje van Nanoe en Dippie

Ingrid

Hoi Sylvia,

Je hebt gelijk hoor :). Een parkietje laat je het best pas uit zijn kooi als hij handtam is in de kooi.

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

Klopt kaboutertjes, daar had ik overheen gelezen! :blush:


nick

#5
Je hoeft nergens bang voor te zijn ik koch ook een parkiet die maar niet tam wou worden.
Het lukte maanden niet en ik hield er maar mee op om het te proberen.
Maar toe ik het een tijd later weer probeerde kwam hij zo op mijn vinger zitten en sinsdien is hij heel tam.
Wat ik bedoel te zeggen is dat het heus wel lukt. Gun het wat tijd en dan zul je vanzelf zien dat het wel lukt.

groetjes van nick