Gezocht Geel Gemaskerde Parkiet

Gestart door thexfile, maart 17, 2006, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile

hoi hoi ik heb een vraagje voor mensen in de buurd van rijswijk en denhaag.
ik heb geen auto maar moet alles met het ov doen of fiets.

zoals jullie weten heb ik al 3 parkieten waarvan de laaste aangeschafte sponge heet.

nu wil ik voor sponge nog een popje zoeken , want ja stiekum zoend hij nu met sandy en daar is blauwtje niet helemaal blij mee....

sponge begind ook al naar spiegels te trekken en aardig er tegen te babelen...

dus is hij 12 weken oud min of meer , en ja ik heb zo als ik een leuk geel hoofdig vrouwtje vind met een kleur die ik nog niet heb , dan heb ik 2 kopeltjes en zijn ze goed tevreden....

waarom geel hoofdig ??
nou ik heb er al 2 en sponge heeft min of meer ook een geel hoofd dus ja is wel leuk om 4 verschillende te hebben , maar dat ze min of meer hetzlvde zijn...

sponge is dan wel officieel een andere soort , maar dat geeft nie...
al heb ik ook zo van 2 van 2 is ook leuk...

dus een witte met een blauwbuikje zou ook best mogen....

nu is denhaag en omgeving niet groot maar tog groter als je denkt.
ik kom meestal 1x per week in de megastores om naar de beestjes daar te kijken , maar er zullen vast nog meer dierenwinkels zijn / kwekers in de buurd waar ik dus geen oog op heb...

ik wil bij deze mensen dus vragen die bij mij in de buurd wonen om voor mij allicht hetvolgende te doen :

als jij een leuke aparte geel kopig popje ziet ergens wil je me dan zo spoedig mogelijk een mailtje sturen met de kontakt gegevens van de zaak / kweker zodat ik allicht daar kan gaan kijken / informeren.

liefst nie :

zal het zo zeggen zit niet op een groen te wachten , al zou ik dat als laaste keus wel overwegen.

blauw vald ook al af , geel ook , en olijf groen ook , omdat ik deze kleuren al heb.

grijs is iet was saai...

kortweg zie je een "cyan" of een "donkerblauw paarse" etc. vogel vertel het me..
misschien weet je wel een kweker waar jij je vogel hebt gehaald.

zou het zeer warderen....

het heeft geen haast , maar ten laaste deze tijd volgend jaar zou ik mijn 4e en laaste vogeltje willen.... dan heb ik nl 2 koppeltjes alle met gele hoofjes....  :P

zou zeggen alvast bedankt....

ps zoek zelf ook op marktplaats etc , en kijk in winkels , maar 2 paar ogen zien meer dan 1 ;)

tanx...

groetjes felix

Parkieten-Freak

#1
Felix, ik begrijp niet goed wat je nou precies zoekt.
Een geelmasker ja ok, maar wat voor kleur lichaamsbevedering zoek je nou precies?


Nadine

waarom neem je geen geel groene?? net als mijn elmo (zie foto album) die heeft ook een geel hoofd en op de buik een geel kruis de rug is groen en de staart weer geel.. ik vindt dat wel mooi terwijl ik groe of geel weer niet mooi vindt.. misschien een aanrader.. die hebben wij hier in dronten erg vaak te koop dus ik denk daar ook wel..! (kijk ook eens in je tuincentrum daar hebben ze vaak ook grasjes te koop!)

Sara

Hallo,

Misschien kan je hier eens kijken :

http://dieren.2dehands.nl/markt/dieren/par...je.html?start=3


http://www.marktplaats.nl/index.php?sref=h...aaien/c427.html

Ik wens je nog veel succes met het zoeken naar een vriendje voor je parkietjes ;)

Groetjes

Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

thexfile

#4
CiteerFelix, ik begrijp niet goed wat je nou precies zoekt.
Een geelmasker ja ok, maar wat voor kleur lichaamsbevedering zoek je nou precies?
[snapback]23917[/snapback]

oke nou zal het zo zeggen ben er nu uit.
het liefst zoek ik dus een vrouwtje met "dominant - bont - witbuik - hemelsblauw"
das volgens de kleurslagen lijst.

als je wild weten hoe dat er nu uit ziet wel missa heeft er zo 1 zie link.

zo een vogel zoek ik dus

dit is nl de tegenpool van "sponge"

zo niet dan zoek ik een vrouwelijke grasparkiet met een geel masker , maar waar de lichaambevedering dus anders is wat ik nu heb...

ik heb nu al :

"sandy"vrouwtje "cinnamon - olijfgroen"
"blauwtje"man "geelmasker - hemelsblauw"
"sponge"man "dominant - bont - met band licht groen"

ben van het weekeinde 5 dieren zaken in denhaag en omstreken langs geweest.

heb 2x een "dominant - bont - witbuik - hemelsblauw" gezien.
deze waren de achterste vlieg veren bij de 1e aangefreten en bij de ander gewoon bijna gelig van de poep en zo dat ik ze niet durvde mee te nemen....

ik heb ook bij " de vogelkelder" geinformeerd.
die meid zij na veel uitleg gegeven te hebben wat ik nu presies zocht , dat ze er een goede 3 tot 4 weken gleden zelf zo een vogel uit de binnenkomende groep gevist had omdat ze die zelf zo leuk vond....

met de aanrading dat +- woensdag er een lading grasparkieten binnen moest komen , en dat de kans groot was dat er zo 1 bij zou zitten...

dat ik maar moets bellen en informeren naar een vrouw die dat regeld, dat als er 1 tussen zat ,  ze die wel konden vasthouden voor me....

ze kweken ze daar dus niet zelf wat ik jammer vind maar het is een mega grote zaak die alles verkopen van spinnen tot katten.... in de hoop dat die me wat konden helpen...

dus ja ben benoeuwd , maar als iemand eerder een jonge heeft dan hoor ik het graag want heb ze liefst zelf van een kweker want dat maakt ze minder troumatisch..... heb dat nu goed gemerkt met "sponge"

mocht iemand nog wat weten mail me maar , mijn adres staat in mijn ding hier...
alvast bedankt....

thexfile

update , net met "de vogel kelder gebeld"

nog niets binnen , over 2 weken weer bellen  <_< weten zelf geen kweker die ze wel kweekt....  <_<

dus als iemand iets weet vertel het me graag .... :(