Leo eet maar geen fruit

Gestart door Lenthe, mei 01, 2005, 19:47:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lenthe

Hoi.

Ik ben nu al ruim een week bezig om Leo banaan, appel of peer te laten eten.
Helaas doet hij het niet.
telkens als ik het hem voorhou dan kijkt hij er alleen naar en slecht enkele keren tikt hij er met z'n snavel aan maar eet niet.
Trosgierst eet hij wel it m'n hand, dus dacht ik even slim te zijn en had ik trosgierst op een stukje banaan gedaan. Helaas kwam hij er naar het eerste hapje achter dat er ook iets anders bijzat en dus at hij het nog steeds niet.
Ik heb ookal ruim 10 keer uitgebreid een banaan en peer bij hem staan te eten, met smakken hhmmmmm geroep en das lekker zeggende. Maar helaas. Leo eet geen fruit, en lijkt het te zien als vijand.

Heeft iemand mischien nog een ander idee, of moet ik het maar blijven proberen en hopend dat als Bertje tam is en mischien wel fruit eet dat leo eht dan ook gaat doen?


groetjes Lenthe

deborah

Citaat van: Lenthe op mei 01, 2005, 19:47:02
Hoi.

Ik ben nu al ruim een week bezig om Leo banaan, appel of peer te laten eten.
Helaas doet hij het niet.
telkens als ik het hem voorhou dan kijkt hij er alleen naar en slecht enkele keren tikt hij er met z'n snavel aan maar eet niet.
Trosgierst eet hij wel it m'n hand, dus dacht ik even slim te zijn en had ik trosgierst op een stukje banaan gedaan. Helaas kwam hij er naar het eerste hapje achter dat er ook iets anders bijzat en dus at hij het nog steeds niet.
Ik heb ookal ruim 10 keer uitgebreid een banaan en peer bij hem staan te eten, met smakken hhmmmmm geroep en das lekker zeggende. Maar helaas. Leo eet geen fruit, en lijkt het te zien als vijand.

Heeft iemand mischien nog een ander idee, of moet ik het maar blijven proberen en hopend dat als Bertje tam is en mischien wel fruit eet dat leo eht dan ook gaat doen?


groetjes Lenthe

Fruit eet de mijne ook niet.
Ik heb hier laatst op de Markt Kräcker gehaald.
Daar zitten allerlei fruitsoorten op. En dat eten die van mij wel..

Lenthe

ja die snack sticks,d aar is hij dol op.
Maar die zijn niet zo heel erg goed, dus krijgen ze die nog maar af en toe. Ik had alleen gehoopt dat ie het mischien ooit gaat eten omdat het natuurlijk veel gezonder is dan alleen die stick's gewoon voer en trosgierst.
Maar ja, ik geef het neit op.

groetjes Lenthe

Safrena

Hey Lenthe

Gewoon blijven verder proberen met het geven van fruit, en het voordoen van fruit eten. :wink:

Die fruitsticks vervangen het verse fruit zeker niet. Integendeel fruitsticks zijn snoep, en teveel snoep kan kropontsteking veroorzaken

Het beste is nog steeds vers fruit of groentjes

vele groetjes

Anita & Marisa

Hoi hoi.

Vaak vinden parkieten het erg interessant worden als je het zelf eet.
Vooral als je parkieten al wat tam zijn en bij je komen. Laat zien dat het eetbaar is en houdt het hen ook voor!
En inderdaad, gewoon blijven proberen!  :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

deborah

Citaat van: Anita & Marisa op mei 02, 2005, 21:56:02
Hoi hoi.

Vaak vinden parkieten het erg interessant worden als je het zelf eet.
Vooral als je parkieten al wat tam zijn en bij je komen. Laat zien dat het eetbaar is en houdt het hen ook voor!
En inderdaad, gewoon blijven proberen! :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Bedankt voor je tip!

Jessie

Bij Rory en Jessie heeft het ook een aantal weken geduurd.....maar die eten nu ook heel graag fruit

Tjipie lover

Hallo.
Mijn Donder en Bliksem wouden geen banaan eten, stond ik gister voor hun kooi banaan te eten.
Heb daarna een stukje afgebeten en in een bakje gedaan.
Duurde niet lang en ze zaten ervan te eten!
En 's avonds gaf ik ze een stukje komkommer, nou daar was vanochtend bijna niks meer van over.

deborah

Met de mijne is het gelukt!

Ik heb een klein bakje op de hoogte waar ze altijd zitten gezet.
Daarin heb ik stukjes fijn gesneden appel in gedaan en dat eten ze!
Ze werden nieuwsgierig dus gingen es kijken wat er in zat..

mirjam

Joep is heel selectief met fruit eten. Een stukje appel vindt hij lekker maar van kiwi en sinaasappel is hij juist ban. Hoe vaak ik dat ook al heb gegeten en lekker gesmakt bij zijn kooi. Hij doet met die fruitsoorten niks.

Van komkommer is hij wel fan, dat trekt hij zowat uit je handen.

Groetjes Mirjam

Lenthe

Er is vooruitgang!!!

Leo eet sinds gister brood, hij moest er nog even aan wennen maar toen het een kwartier bij hem lag en het niks deed begon hij er eerst mee te spelen en daarna op te eten. Bertje volgde gelukkig ook snel Leo's voorbeeld. Ik had ook komkommer in de kooi gelegd en vandaag zag ik dat Bertje het ook gegeten had, Leo alleen nog niet. Nu kan ik ze eindelijk eens met gezonde dingen verwennen, en niet alleen meer met trosgierst en die snacksticks.

groetjes

Parkieten-Freak

Heel goed Lenthe,gewoon volhouden en geven. De aanhouder wint moet je maar denken!


Kuslar

Citaat van: Lenthe op mei 05, 2005, 21:22:37
Er is vooruitgang!!!

Leo eet sinds gister brood, hij moest er nog even aan wennen maar toen het een kwartier bij hem lag en het niks deed begon hij er eerst mee te spelen en daarna op te eten.  Ik had ook komkommer in de kooi gelegd en vandaag zag ik dat Bertje het ook gegeten had.


Hi

wat goed zeg. Het duurt altijd wel even. Mijn eerst 2 parkieten gingen pas echt eten van brood en fruit toen ik ze 2 mnd had.
Op een gegeven moment zijn ze toch nieuwgierig en dan gaan ze er toch van proeven.
MIjn 3e parkiet die eet nu ook alleen omdat de andere het ook doen dan kan hij natuurlijk niet achter blijven.

Wendy

Mijn piet eet sinds een maand of 2 pas fruit, en hij wordt in juni 3 jaar oud!
Brood at hij al heel snel, maar van nattige dingen moest hij niks hebben!
Vooral appel vind hij heerlijk.

Wendy

monkeyonline

Misschien moet je S'morgens als je zijn eten verversd...
Er fruit in doen en het eten maximaal een half uur eruit laten..
Zo denkt hij misschien dat dat zijn eten is van vandaag en gaat proberen of die het lust
Mijne eet wel fruit, Ik geef hem wel eens een stukje banaan of een stukje appel/peer
Hij vind het erg lekker hopelijk vind jouwne het in de toekomst ook lekker
Het is inderdaad een stuk gezonder voor je vogeltje  :)


Dit is geen optie, Fruit is als tussendoortje en geen hoofdeten. En dit moet ook niet zo lijken ;)

Tanja

Ik heb Bertus pas aan het fruit kunnen krijgen op het moment dat ik het zelf voorkauwde...
Op de een of andere manier wil hij wel eten uit mijn mond halen, maar eten vanaf mijn hand... dat deed ie niet.
Nu eet hij wel fruit, maar nog altijd geeft hij er de voorkeur aan om door mijn mond gevoed te worden... =P~

juut_1974

Dat klinkt erg herkenbaar Tanja. Dat doet mijn parkietje dus ook...
Geen idee waarom, misschien denkt hij: als zij het eet dan zal het wel kunnen, haha


groetjes Judith

Lenthe

Nou bertje heeft de banaan gevonden. heel voorzichtig eet hij van de banaan, maar hij kan leo nog steeds niet overhalen.
Afwachten dus

Tjipie lover

Nu wil mijn Bliksem alles eigenlijk wel proeven volgens mij.
Nu sta ik wel eens met een stukje brood voor de kooi en dan komt ze ook even kijken wat haar baasje eet ook doet ze haar snavel open van geef mij ook eens een stukje.
Dat fruit gaat er op die manier vast ook wel in!! :D
T zijn schattie''s.