Parkieten & Konijnen

Gestart door Breezer de stille, maart 15, 2006, 19:12:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Breezer de stille

Ik wil iedereen die een parkiet en konijn heeft waarschuwen goed op teletten. Je hoort altijd van die leuke verhalen over parkieten die paardje rijden op het konijn.
Nou het kan dus ook fout gaan.

Mijn parkietje Breezer nu 17 weken oud mist nu al een pootje!!!!!
Breezer is goede maatjes met Turbo het konijn, hij zat altijd gezellig op zijn kooi tebabbelen, ze gaven elkaar zelfs kusjes. tot vrijdag 24 februari.... toen ging het mis. Turbo heeft waarschijnlijk gebeten in het pootje van Breezer, en tja.... een parkieten pootje ligt er snel af, het pootje zat nog aan een stukje vel vast, ik ben snel naar de dierenarts gegaan en die heeft het pootje geamputeerd, Breezer heeft het allemaal gelukkig overleeft.

Toen Breezer thuis kwam begon íe boos teklimmen, tja ik zou ook boos zijn. Hij ging gelukkig ook na 2 uur al eten. Maar Breezer kwam niet zijn kooi meer uit alleen als ik hem pakte, tot vandaag..... en waar ging ie steeds zitten???? op de konijnen kooi!!!! Dus hij is het alweer vergeten. Maar ik wil niet dat ie nog een pootje verliest en haal hem direct weg!!!

Met Breezers verhaal wil ik parkietenvrienden waarschuwen; laat je gevleugeld vriendje niet op een konijnen kooi of andere knaagdier zitten, ook al zijn het vrienden!!!
groetjes een HEEL SCHULDIG voelend parkieten houdster

Maur@

Dat je je heel schuldig voelt is verklaarbaar. Echter kun je er niets meer aan veranderen. Aangezien jouw parkiet gewoon weer op de konijnenkooi land kun je misschien beter een plexiglasplaat op de kooi leggen waardoor het konijn niet meer kan bijten. Maar als de vogel aan de zijkant van de kooi gaat hangen, heb je een volgend probleem. Laat je parkiet enkel nog maar uit zijn kooi als het konijn ergens anders staat of als je zeker weet dat het konijn niet naar hem kan happen.

Sonja

#2
Hoi Breezer,