Parkieten & Konijnen

Gestart door Breezer de stille, maart 15, 2006, 19:12:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Breezer de stille

Ik wil iedereen die een parkiet en konijn heeft waarschuwen goed op teletten. Je hoort altijd van die leuke verhalen over parkieten die paardje rijden op het konijn.
Nou het kan dus ook fout gaan.

Mijn parkietje Breezer nu 17 weken oud mist nu al een pootje!!!!!
Breezer is goede maatjes met Turbo het konijn, hij zat altijd gezellig op zijn kooi tebabbelen, ze gaven elkaar zelfs kusjes. tot vrijdag 24 februari.... toen ging het mis. Turbo heeft waarschijnlijk gebeten in het pootje van Breezer, en tja.... een parkieten pootje ligt er snel af, het pootje zat nog aan een stukje vel vast, ik ben snel naar de dierenarts gegaan en die heeft het pootje geamputeerd, Breezer heeft het allemaal gelukkig overleeft.

Toen Breezer thuis kwam begon íe boos teklimmen, tja ik zou ook boos zijn. Hij ging gelukkig ook na 2 uur al eten. Maar Breezer kwam niet zijn kooi meer uit alleen als ik hem pakte, tot vandaag..... en waar ging ie steeds zitten???? op de konijnen kooi!!!! Dus hij is het alweer vergeten. Maar ik wil niet dat ie nog een pootje verliest en haal hem direct weg!!!

Met Breezers verhaal wil ik parkietenvrienden waarschuwen; laat je gevleugeld vriendje niet op een konijnen kooi of andere knaagdier zitten, ook al zijn het vrienden!!!
groetjes een HEEL SCHULDIG voelend parkieten houdster

Maur@

Dat je je heel schuldig voelt is verklaarbaar. Echter kun je er niets meer aan veranderen. Aangezien jouw parkiet gewoon weer op de konijnenkooi land kun je misschien beter een plexiglasplaat op de kooi leggen waardoor het konijn niet meer kan bijten. Maar als de vogel aan de zijkant van de kooi gaat hangen, heb je een volgend probleem. Laat je parkiet enkel nog maar uit zijn kooi als het konijn ergens anders staat of als je zeker weet dat het konijn niet naar hem kan happen.

Sonja

#2
Hoi Breezer,

Oei wat erg dat dit je parkietje is overkomen.  :(  
Ik kan me levendig voorstellen hoe schuldig je je voelt. Helaas kun je de klok niet meer terugdraaien, maar een gewaarschuwd mens telt wel voor 2.

Ik wil je meteen waarschuwen dat het niet alleen gevaarlijk is als je parkietje op de kooi van het konijn gaat zitten, maar ook als je misschien weleens zowel de parkiet als het konijn tegelijk los hebt rondvliegen/lopen.
Dan kunnen er ook ongelukken gebeuren.

Helaas is dit me in het verleden zelf overkomen. :(  Mijn konijn lag lekker te soezen op de bank, en mijn parkietje zat op mijn hand. In een fractie van een seconde vloog plotseling mijn parkiet naar het konijn en landde bovenop zijn rug. Het konijntje sliep half dus schrok zich wild, en hapte naar de parkiet. Ze had nog net een puntje van de vleugel te pakken, maar mijn parkiet kon nog net naar de kooi terug fladderen. Bij de dierenarts bleek dat de vleugel gelukkig niet gebroken was, en met rust is alles weer helemaal in orde gekomen.
Ook ik voelde me toen ontzettend schuldig, en moest er niet aan denken als het ergste gebeurd zou zijn. :(

Nu ligt er (zoals Maur@ al schreef) altijd een grote plexiglas-plaat op de kooi als de parkietjes rondvliegen, en we hebben die plaat een stukje groter gehouden dan de kooi, zodat ze niet aan de voor- en zijkanten van de kooi kunnen komen.

En je begrijpt: voor mij OF de parkietjes los, OF de konijnen, maar nooit meer samen.

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Wat vreselijk dat je parkietje dit overkomen is Breezer, maar ik vind het ontzettend fijn dat je ons deelgenoot maakt van dit alles.
We kunnen er allemaal weer een hoop van leren!
Bedankt, en veel sterkte met je parkietje!


corrina

Wat erg dat dit gebeurd is ,maar dat kan met elk ander huisdier gebeuren,ikzelf heb 9 konijnen en 1 cavia die smiddags los in een stuk afgezette kamer spelen,en daar vliegen en lopen de vogels gewoon bij,ze pikken zelfs een graantje mee van de konijnen.Er staan dus ook 9 konijnenkooien in de kamer,en daar klimmen mijn vogels ook overheen.Ze hebben eigenlijk totaal geen aandacht voor elkaar.Dus ja zo kan het ook.
Corrina

Sonja

Hoi Corrina,

Mijn parkietje en konijn hadden destijds ook nooit aandacht voor elkaar, tot  dat ene, totaal onverwachte, moment dus..... :(

Ik vond dat zo erg, en wil dat absoluut onder geen beding meer meemaken.
Vandaar dat ik  het zekere voor het onzekere neem sindsdien.
Het risico is te groot, en het is razendsnel gebeurd, ik zat er notabene zelf bij, en was toch te laat met ingrijpen. :(
Het was gebeurd voor ik het goed en wel in de gaten had.

Daarom vind ik het beter om het op deze manier te doen. (zoals ik beschreef in mijn vorige berichtje)

Om ongelukken te voorkomen ben ik degene die de voorzorgsmaatregelen zal moeten nemen.
Ik ben toentertijd hard met mijn neus op de feiten gedrukt, en dat gaat me niet nog een keer gebeuren.

Groetjes, Sonja.

Breezer de stille

Bedankt voor de handige tips jongens, ik hoop ook dat Breezers verhaal andere parkietjes heeft kunnen beschermen voor langoortjes, Breezer is nogsteeds eigenwijs en heeft nu een spiegeltje gehadt, nu heeft ie meer interesse in zichzelf dan het konijn......

FuZZ

ik had ooit een cavia te logeren die volgens bazinnetje rotbeest was en volgens mij (vanaf vier jarige leeftijd cavia houdend meisje van tien toen heel lief) ik moest hem dus tam maken :D
ik liet de cavia als ik in mijn kamer was los rond lopen en de parkiet mocht altijd rondvliegen aangezien er in mijn slaapkamer niks kan gebeuren (alleen boeken die gemold worden enzo
:blush: ) toen ging koko het parkietje dat ik toen had (is nu ontsnapt  :ohno-smiley: ) in de kooi van snuf zitten en zaten ze allebei aan aan kant van het voerbakje van snuf gezellig te eten :P
ik lach dubbel

maar achteraf gezien was dat dus een behoorlijk gevaarlijke situatie :blush:

cavia is trouwens bij mij veel tammer geworden (wel een kaar door het diertje gebeten) toen ging hij dus weer terug naar huis
kom ik daar weer zij dat meisje van ja cavia is weer zo vervelend en waarom
ze hadden het arme diertje in de garage gezet en een keer per dag werd er eten in zijn etensbakje gekwakt :( vind je het gek dat zo'n beestje helemaal bang van mensen word  :o
<- wel beetje of-topic :closedeyes:  :offtopic:

-xx-jes