De Rui

Gestart door amiga, maart 13, 2006, 21:56:06

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

amiga

hallo iedereen,,,weet er iemand in welke maanden de meeste parkieten in de rui zijn?? dan kan ik er alvast rekening mee houden,, alvast bedankt!!
xx amiga

Parkieten-Freak

Parkieten die binnen gehouden worden, kunnen ten alle tijde in de rui komen.
Mijn parkiet is momenteel in de rui, en ik geloof dat er meer ruiende vogels zijn momenteel.


bo22

mijn parkietjes zijn ook in de rui nu, ik hoorde van parkietenfreak dat ze meermaals per jaar in de rui zijn. bij mij is dat inderdaad iedere keer weer een andere maand

groetjes Bo :D  :rolleyes:

thexfile

Citeermijn parkietjes zijn ook in de rui nu, ik hoorde van parkietenfreak dat ze meermaals per jaar in de rui zijn. bij mij is dat inderdaad iedere keer weer een andere maand

groetjes Bo :D  :rolleyes:
[snapback]23627[/snapback]

mijn jongste van ruim 14 weken is ook in de rui maar de andere vogels in dezelvde kooi niet...

hij verliest nu echt stuk voor stuk zijn baby pakje en verschijnt zijn definitive kleur  :D

douwe

mijn parkietje heeft nu ook zijneerste rui. hij is +/- 3 maanden oud


douwe

Robintje

Ook Robin is momenteel weer in de rui.

Er valt geen specifieke maand aan te koppelen voor iedere rui, het verschilt nogal, maar dat het een zooitje van veertjes geeft, daar kunnen we het allemaal wel over eens zijn denk ik.

Robin houdt zich er momenteel goed onder trouwens, meestal is ie tijdens de rui wat humeuriger, maar tot nu toe is ie net zo vrolijk als normaal... :D

Carla

CiteerParkieten die binnen gehouden worden, kunnen ten alle tijde in de rui komen.
Mijn parkiet is momenteel in de rui, en ik geloof dat er meer ruiende vogels zijn momenteel.
[snapback]23621[/snapback]


Jip hier vliegen de pluimen ook in het rond !! Peewee en nitro ruien tesamen. De handstofzuiger binnen bereik laten liggen is de boodschap :lol:

Lisadepisa

Vogel is ook in de rui, alleen is het pas een maand geleden dat de vorige rui afgelopen was! Is dat wel normaal, zo snel? Ik heb nu wel 's nachts de temperatuur op 17 ipv 15.

Safrena

Hey Lisadepisa

dit is  inderdaad we vrij snel

Staat je parkietje dicht bij de verwarming of een raam???
Want dat gaan ze ook sneller opnieuw in de rui

Het zou ook kunnen door de weersomstandigheden buiten. Veel diertjes (niet alleen parkietjes) hebben daar last van
Vermits het weer niet is geweest zoals het normaal zou moeten zijn is het metabolisme van de diertjes helemaal in de war

zorg voor voldoende eivoer vers groentjes en fruit en af en toe een beetje roosvicee door het drinkwater

vele groetjes

Maur@

Citeerdan kan ik er alvast rekening mee houden
[snapback]23615[/snapback]

Die vind ik leuk, dan moet je een extra stofzuigerzak aanschaffen en een stofzuiger die tenminste twee keer per dag ongeveer de hoeveelheid veren van een hele parkiet op kan zuigen. Niet te geloven wat ik hier dagelijks van 8 kieten weghaal. Vraag me werkelijk af waar ze al die veren verstopt hebben gehad in de winter. Het voorjaar is in de lucht, de oude dode winterveren moeten gewoon weg. Natuur gaat zijn gang. Geeft volgens mij wel aan dat er beter weer aan gaat komen. Oude dikke wintervacht weg, lekkere nieuwe zomervacht terug. Gaat volgens mij ook zo bij honden en katten.

Daisy1988

Heey..

Bij mij is er geen 1 van de 8 in de rui heel af en toe een klein veertje maar verder gelukkig nog niks :P
heb al genoeg troep van het zand en gepeld zaadjes ..  :P

groetjess

Ingrid

Even een vraagje mbt de rui. Horen gerafelde veertjes ook bij de rui? Luna heeft ze met name op de rug. Het is mij de eerder niet opgevallen namelijk.
Het lijken wel verschroeide veertjes, net als je bijvoorbeeld een haar verschroeit door vuur, maar dan zonder het zwartgeblakerde.

Parkieten-Freak

#12
Hallo Ingrid, ;)
Wat betreft de veren: aan weerszijden van een veerschacht zitten een soort baardjes die als een soort van rits "in elkaar haken".
Als dit mechanisme niet meer goed werkt dan zal de veer er niet meer mooi uitzien, maar wat rafelig. Waarschijnlijk zullen deze veren binnenkort uitvallen tijdens de rui. ;)