Dierenwinkels

Gestart door Mette, maart 13, 2006, 17:21:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mette

Gisteren fietste ik voorbij een dierenwinkel en zag daar in de etalage een kooi met parkietjes.Ik ging kijken  uit nieuwsgierigheid en was geschokt . Het kooitje was veel te klein en er waren al verschillende parkietjes met wonden aan hoofd en en vleugels.

Dit was echter nog niet alles in een hoekje van de kooi merkte ik een levendig vogeltje op dat ietwat raar op z'n stokje zat .Ik bekeek het diertje grondig en zag dat de poten van dit diertje helemaal misvormd waren en dat ze door de andere vogels regelamtig van de voederbak weggehouden werd .

Ik had al 5 parkietjes maar dit kon ik niet over mijn hart krijgen . Ik heb het beestje spontaan gekocht .Ik merkte meteen op hoe vuil de diertjes  in deze kooi wel niet waren . Ik heb het vogeltje meegenomen en thuis heb ik het vrijgelaten in de voliere bij Quickie ( de andere vier zijn aan het broeden ) .Het diertje zat eerstwat verdwasd op de bodem maar kwam na een uurtje tot zichzelf en fladdert nu vrolijk rond ( door de misvormde pootjes heeft ze wel moeite met landen ).Ik heb het Quasi genoemd van Quasimodo die werd ook door iedereen gepest door z'n misvorming (Quickie niet die vind het fijn om terug een maatje te hebben ).

Maar nu kom ik tot de conclusie van dit lange verhaal zijn er nog mensen die hebben gemerkt dat de verzorging van parkieten in dierenwinkels te wensen overlaat en wat kan je der aan doen ?

greetz Mette

Safrena

#1
Hey Mette

Het is gewoon verschrikkelijk met de dierenwinkels
Moet je maar even lezen in onderstaande link ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=358&hl=

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?showtopic=2187&hl=

Misschien kun je even contact opnemen met een dierenbescherming of vereniging of andere instantie die zich daarmee bezig houd ;)

Want dit is toch echt heel verschrikkelijk :(

Vele groetjes

Mette

Gewoon even een berichtje om te laten weten dat het al beter gaat met Quasi .Ze zit nu al een beetje beter op haar stokje, ze eet goed en fladdert lustig rond .Ik ben met haar naar de dierenarts geweest en deze zegt dat haar pootje gebroken is in het nestje en dat dat nu niet meer goed te maken is maar dat het andere pootje wel in orde komt .

Groetjes Mette