1 Ste Maal Vliegen

Gestart door kiwitjen, maart 13, 2006, 17:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kiwitjen

hoi kheb kiwitje al 3dagen en pas na de 2de dag begon ie gemakkelijk op mijn vingertje gaan zitten alsik op zijn buikduwde.
kheb em de 3 de dag (nu) eens laten vliegen.ging vrij gemakkelijk moet ik zeggen.hij zit nu op de kooi rustig rond te kijken daarnet was ie tog aan het vliegen :) maar nog stteds fluit hij niet(veel) alleen smorgens 1 maal.
ik kan hem gewoon oppakken zelfs zonder dat ie op mijn hand gaat zitten en heeft daar geen probleem mee.


is dit wel goed dat ik hem al laat vliegen of moet ik hem nog wat binnehouden? :unsure:

Safrena

Hey kiwitjen

Als je parkietje handtam is en je hand vertrouwd mag je hem gerust laten vrijvliegen ;)
Bij het ene parkietje is dat al sneller dan bij het andere ;)

Vele groetjes

bernadet

ho0i

ik had mijn parkiet ook al vrij snel uit de kooi.. en hij bepaalde zelf wel of hij zijn kooi inwilde of even een rondje ging vliegen.. ook nu doet hij dat nog steeds en wanneer ik het kooitje open zet vliegt hij de ene keer wel even rond en de andere keer blijft hij lekker in zijn kooi.. ! heb ook een stokje buiten de kooi aan de kooi vast en daar zit hij ook regelmatig op! en rond te kijken.

de parkiet zal denk ik uiteindelijk zelf wel bepalen wat hij wil als hij er geen zin in heeft , vind hij de ingang van de kooi snel genoeg!

groetjes!
:D

Leika

hoi hoi,

je parkiet hoeft niet handtam te zijn om eruit te komen,
bij mij gaan mijn niet tamme parkieten(piet en loeki) er ook uit als ik luca eruit haal, en ze gaan er toch zelf weer in als het hun uitkomt nooit als het jou uitkomt hoor hahhaha

gewoon lang leve de lol hhahhah

smartie

Het is wel makkelijker en daarom handiger als je je parkieten pas loslaat op het moment dat ze handtam zijn. Dit scheelt een hoop stress voor zowel de parkiet als het baasje. Zeker als het dier de kooi weer inmoet. En hij is bang voor handen, dan heb je een probleem... zeker als je haast hebt om naar werk, school of andere afspraak te gaan! Dus ik zou aanraden je parkiet pas te laten vliegen op het moment dat ie handtam is...

nico

hoi
mijn parkiet duft wel naar biuten komen (via mijn vinger) maar als hij buiten is wil hij alleen op mijn schouder, mijn arm en mijn hand zitten
nergens anders dan vliegt hij direct weg terug op zijn kooi :(

Sonja

Hoi Nico,

Voor je parkietje ben jij een vertrouwd persoon, en ook zijn kooi ziet hij als een veilig en vertrouwd object om op te landen.

Als Pistache zich wat meer thuis gaat voelen zul je merken dat hij op steeds meer plekjes in huis durft te gaan zitten.

Wacht maar rustig af, dan zul je merken dat dit vanzelf goed komt. ;)

Groetjes, Sonja.