Wat moet ik doen?

Gestart door Kuslar, april 30, 2005, 10:26:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kuslar

HI allemaal

Ik heb nu sinds 4 dagen karabas. In de kooi komt hij op mijn vinger en daar buiten niet. Soms dan laat ik hem lekker vliegen dan komt hij op de andere kooi van de andere parkieten. Maar buiten de kooi luister hij niet. Ik haal hem er dan niet meer eruit. De andere wel want die zijn tam. Maar dan wil karabas er ook uit. Hij gaat dan helmaal boven in de kooi zitten en dan heen en weer klimmen. Soms dan haal ik hem er uit en dan gaat hij bij de andere zitten. Heel rustig niets aan de hand. Samen eten en spelen. Maar ja, soms dan moet ik weg en 'savonds dan gaan de andere twee weer in de kooi maar hij niet. Hij gaan dan ook in de kooi maar bij de andere twee, terwijl hij een eigen kooi heeft. Hij kan niet bij de oude kooi want die is te klein voor 3 vogels en ze gaan ook ruzie maken, want ze willen alle 3 op de zelfde stok.

Wat moet ik doen?

Parkieten-Freak

Dat komt omdat Karabas nog niet helemaal 100% tam is. Echter, Karabas zal het voorbeeld van de andere parkieten zeker gaan volgen.
Het is een kwestie van volhouden. Laat Karabas niet vliegen vlak voordat je wegmoet, maar op een rustig moment. Gewoon samen met de andere parkieten.
Blijf oefenen met het "op de vinger te zitten", ook IN de kooi!!!!!
Op een gegeven moment zal hij dat ook buiten de kooi gaan doen.