Broeden

Gestart door Daisy1988, maart 11, 2006, 22:19:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daisy1988

Hallo allemaal,

ik had een vraag,
Overal lees ik dat het beter is om een pop alleen te laten broeden tussen haar 1 en 5 jaar en haar dan geen nestje meer te laten beginnen.( ouder dan 5 jaar).
Maar hoe zit dat eigenlijk bij mannetjes  zit daar ook een leeftijd aan dat het beter is om ermee te stoppen.

Want ik heb hier een mannetje van 8 jaar en die heeft laatst nog een nestje gehad met  een popje van 10 maanden.
Het is verder wel goedgegaan en heb 2 gezonde mooie jongen.
Maar ik vroeg me af of dat wel goed is op zo'n leeftijd of maakt dat bij mannetjes niet echt uit..

Groetjes Manuela  :blush:

Safrena

Hey Daisy1988

Zou toch ook op deze leeftijd voorzichter zijn wat betreft het broeden

Natuurlijk is het zo dat een mannetje er veel minder last van heeft omdat ie de eitjes niet moet leggen en uit broeden ;)

Toch vind ik 8 jaar best wel een mooie leeftijd om te stoppen met broeden, mede ook omdat het mannetje normaal de kleintjes verder groot brengt als ze ongeveer 4 à 5 weken zijn en dat wordt dan ook voor hem vermoeiender ;)

Vele groetjes

Daisy1988

#2
CiteerHey Daisy1988

Zou toch ook op deze leeftijd voorzichter zijn wat betreft het broeden

Natuurlijk is het zo dat een mannetje er veel minder last van heeft omdat ie de eitjes niet moet leggen en uit broeden ;)

Toch vind ik 8 jaar best wel een mooie leeftijd om te stoppen met broeden, mede ook omdat het mannetje normaal de kleintjes verder groot brengt als ze ongeveer 4 à 5 weken zijn en dat wordt dan ook voor hem vermoeiender ;)

Vele groetjes
[snapback]23451[/snapback]

ja lijkt mij ook maar het was ook eigenlijk niet voor hun gepland want dat popje heb ik toen in een dierenwinkel gekocht en die verkoopster zei dat het een mannetje was tot dat dat vogeltje ineens eieren had gelegt toen wist ik dus dat het niet zo was.

Groetjes

Carla

Ik heb in mijn voliere mannetjes die echt samenwerken. Een jong mannetje zorgt ervoor dat de eitjes bevrucht raken en een ouder mannetje zorgt er in een later stadium voor dat het popje gevoerd wordt en dat de jongen verzorgt worden van een samenwerkende venootschap gesproken. Het mannetje die die taak op zich neemt is minstens al tien jaar bij ons.