Keuken Slecht?

Gestart door denise20, maart 11, 2006, 10:56:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

denise20

Hallo mensen,

A.s woensdag komt er na 5 jaar eindelijk weer eens een kromsnaveltje in ons midden, hij/zij is nu 6 weken oud. Nu las ik op een website (niet deze) dat het schadelijk is voor een parkiet als je hem in de keuken plaatst. is dit waar? Wij hebben een grote keuken. Als het zo is doe ik het uiteraard niet maar ik vroeg me af of dit echt zo is? Ook ben ik nog een op zoek naar een leuke naam, dus als iemand nog iets leuks weet? Alle reacties (mits serieus) zijn welkom!

Groetjes Denise   :P

Sara

Dag Denise20,

Wat leuk dat je weer een grasparkietje gaat anschaffen :)
De dampen in een keuken zijn inderdaad schadelijk voor een parkietje dus is het beter dat je de parkietenkooi niet in de keuken plaatst.
Veel succes met je gevleugelde vriendje ;)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

maartje

vooral de teflon in anti-aanbak-pannen is slecht voor ze, maar sowieso de dampen!
geniet van je nieuwe huisgenootje!

Parkieten-Freak

#3
De keuken is geen goede plaats voor een parkiet.
Ik zal dit gegeven zeer binnenkort toevoegen aan de pagina "verzorging" op de site. ;)


Edt://
Meteen even aangepast, want ik vind het een belangrijk gegeven! ;)



smartie

De keuken zelf zou ik ook geen geschikte plek vinden. Gister trouwens heel erg geschrokken. Ik was visticks aan het bakken toen er aangebeld werd. Dus ik nam de telefoon van de deurbel op en stond te praten. Ik heb het zo kort mogelijk gemaakt maar was kennelijk vergeten het gas op stand laag te draaien. Dus toen ik terugkwam in de woonkamer was het aangebrand en stonk het. Zelfs mijn brandmelder ging piepen. Dus ik dat ding uitgezet. Aangezien het behoorlijk blauw was in de kamer (keuken zit open aan woonkamer vast) heb ik Pino verhuisd naar de gang en meteen de balkondeuren en ramen opengezet voor een minuut of 30. Daarna ging het wel weer en heb ik eerst de temperatuur weer op peil gebracht voor Pino terug de woonkamer in mocht. Wel sneu, maar beter dan die dampen inademen! Zo zie je maar dat je eigenlijk altijd moet blijven opletten. Ik was echt maar een paar minuten in de gang.. het beste zou een aparte keuken zijn met een goede afzuiginstallatie/raam dat je open kan zetten. Dan heeft een parkiet er het minste last van.

denise20

Bedankt voor de snelle reacties. Ik heb inmiddels een mooi plekje gemaakt in jawel de huiskamer ( heb m'n moeder zover dat het juist heel leuk staat in het interieur  ;)
op een kastje, met de achterkant tegen de muur, op ooghoogte, nou dan is het goed toch? Gelijk naar de dierenwinkel gerend en een superleuk speeltje gekocht en alles wat ik nodig heb voordat m'n nieuwe vriendje arriveert, echt heerlijk om dat allemaal weer te kopen! Moet alleen nog een leuke naam verzinnen???? Als ik hem/haar heb zal ik even een leuke foto maken en ik zou het leuk vinden om die op de site te zetten, als dat mag? Weet alleen waar ik dat kan doen??

Groetjes denise

Parkieten-Freak

Foto's kun je op de gallerij plaatsen.
(De gallerij vind je rechtsboven op het scherm, onder de rechter parkiet op de banner)
leuke namen vind je hier:
http://www.birds-online.de/namenstatistik/...tik.php?lang=de
Succes!