Chico's Eerste Vlucht!

Gestart door Chicowen, maart 10, 2006, 19:23:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Hej iedereen.
Chico is net begonnen aan zijn eerste vlucht. Hij is nu bijna een week bij ons in huis en ging goed op onze vinger zitten in de kooi en was ook al lekker actief. Ook was hij hard aan het fladderen in de kooi terwijl hij zich goed vasthield aan zijn stokje. Vandaar dat wij het tijd vonden om Chico uit zijn kooi te halen.
Hij (en ik ook) vond t echt doodeng! Na even op mijn vinger buiten de kooi gezeten te hebben vloog hij toch maar weg. Hij vloog tegen alle muren op (op t laatste moment steeds uitwijkend, maar hij raakte volgens mij wel steeds de muur). Na een tijdje landde hij op de bank waar wij niet op zaten. Na hier een tijdje gezeten te hebben, heb ik geprobeerd of ie weer op mijn vinger wilde, waarna hij dus weer heel verschrikt weg vloog en dit keer behoorlijk wat rondjes vloog (tegen de muren opknallend enzo) en uiteindelijk aan de zijkant van zijn kooi vastklampte. Hierna klom hij naar boven op de kooi. Na weer 5 a 10 minuutjes ofzo heeft mijn vriend geprobeerd of Chico op zijn vinger wilde, waarna hij weer heel wat rondjes door de kamer is gevlogen en hij zit inmiddels weer op zijn kooi.
Hij lijkt er een btje oncomfortabel te zitten (bovenkant van de kooi is n btje rond) dus we hebben een stokje bij hem gehouden, waarbij hij dus wel rustig blijft zitten maar er niet op gaat zitten.
Ik weet dat hij de kamer zelf moet verkennen, maar ik vind t zo sneu dat ie overal tegenop botst!
Ben benieuwd of we em straks nog terug in de kooi krijgen  :glare:
Ik hou jullie op de hoogte van de komende vluchten van Chico.
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

smartie

Naar gezicht is dat he? Als je jonge parkietje gaat leren vliegen en de kamer nog moet leren kennen. De mijne botste ook tegen de muren op. Heel naar om te moeten toezien en hopen dat alles wel goed komt. Je houdt je hart vast. Maar goed, ze leren er wel van. Pino kan nu heel goed vliegen!

Is Chico weer makkelijk terug in de kooi gegaan??

Chicowen

Ja na enige tijd hebben we een stokje bij hem gehouden, omdat ie op onze vinger echt niet wilde zitten, we mochten wel dichtbij komen en em aanraken, maar op onze vinger zitten deed hij niet. En hij viel boven op de kooi al zowat in slaap, dus toen hebben we maar een stokje bij em gehouden, zodat we hem dan wel in de kooi konden zitten zodat ie lekker rustig kon slapen en dat deed ie wel gewoon heel lief.
Chico is echt een rustig parkietje qua contact zeg maar. Hij begint niet heel erg wild te fladderen ofzo als je je hand te dichtbij houd.
Vanmiddag nog maar een laten vliegen door de kamer. Ik hou mijn hart ook vast voor als ie de keuken vind (we hebben zeg maar de woonkamer, dan krijg je een deurpost zonder deur met links t toilet en rechts de deur naar de trap en dan komt zeg maar de keuken).
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.