Grasparkieten Aangeschafd :d

Gestart door sanne538, maart 10, 2006, 18:14:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sanne538

Jaaaa, vandaag heb ik 2 grasparkieten gekocht  :D

De foto heb ik vanmorgen gemaakt met mijn webcam. Vandaar dat die niet zo helder is.

Een blauwe, mannetje genaamd Dipsy en een groene, vrouwtje genaamd Pinky.
En blauwe is rustig en heeft denk ik alles behoorlijk goed door. Ging gelijk op het stokje zitten toen ik hem uit het doosje liet. maar Pinky is me er eentje. Die is zo bang. Zat in de winkel al te krijzen  ;)  En die wou ook niet uit haar doosje komen.
Vrouwen he  haha  :lol:
Uiteindelijk heb ik die eruit gekregen, maar die begon gelijk wild te fladderen en ging bovenin de kooi zitten. Nou die heeft daar wel 2 uur gezeten, daarna ging ze bij Dipsy op de stok zitten.

Nu zijn ze helemaal gewend aan de kooi en de nieuwe omgeving. Ze eten en drinken ook al en dat is denk ik altijd wel een goed teken.
Ook kwebbelen ze er al stevig op los.

Ook kijk ik regelmatig naar ze en praat er zacht tegen. Ze herkennen mij al een klein beetje, want de zijn niet meer bang of dat ze ineens aan de kant gaan.

Dus dat gaat al goed.

Morgen wou ik proberen om met mijn hand in de kooi te gaan, zodat ze daar ook aan wennen.

Wish me good luck!



[verwijderd door de beheerder]

birdy

Hoi Sanne538,ja die vrouwtjes kunnen er wat van he  :D ,knap hoor dat ze al eten,nou dan wens ik je morgen veel geluk met oefenen,groetjes Jolanda

Chicowen

Hej Sanne538.

Gefeliciteerd met je nieuwe vriendjes! Ik hoop dat ze snel aan je wennen en het morgen dus goed gaat met je eerste oefening!

Heel veel plezier!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.