Verzorging Bij Ziekte

Gestart door maartje, maart 09, 2006, 18:57:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Gelukkig dat alles goed gaat Maartje!
Nu eerst lekker afstuderen en tegen die tijd weet je meteen of Isodorus niet toevallig Isodora is.
Daarna heb je alle tijd om aan een nieuw vriend(innet)je te gaan denken voor Iso!


Annika

nou meis, hopen maar dat het goed blijft gaan met Iso. De echt rui zal dan nog wel komen.

en vriendje/vriendinnetje kan als Iesje weer gezond is. Man of pop maakt in principe niet uit, zolang jij geen mogelijkheid tot broeden biedt (blok ophangen dus)

Verder gaat het tam maken je vast en zeker lukken, maar ik zou je toch aanraden een kweker te zoeken, of een dierenwinkel waar ze echt net binnenkomen. Kiki was voor het goede, zo bij drie andere parkieten, al net niet meer jong genoeg denk ik.
Het voordeel wat je hebt is dat Iso tam is en dus het goede voorbeeld kan geven  :-X

Liefs Annika

Idske

Hee Maartje!

Hoe gaat het nu met Isodorus?

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

maartje

he hallo allemaal,
lang niks meer van me laten horen.
Met isodorus gaat het goed. Hij (redelijk blauwe dop met weinig verandering) heeft van het weekend de eerste logeerpartij achter de rug gehad bij mijn ouders. ik was zelf ook bij mijn ouders en iso had dus wel een bekende om zich heen. Het is allemaal goed gegaan. Ik kon hem wel alleen 's avonds laten vliegen vanwege de ramen. Hij was erg chagrijnig. Denk dat ie aan het puberen slaat en nu eindelijk in de rui gaat. Mijn vader was niet helemaal blij met de logeerpartij. Blijkt dat ie een hele tijd geleden een grote ara op zijn schouder heeft gehad met een gigantische snavel. Snap de vergelijking wel maar ja... een parkiet is wel 5 keer kleiner dan een ara.
Ik zie niks geen verschijnselen meer van de ziekte. Poepertje is mooi schoon en vliegt, fluit en eet goed. Hij heeft nu alleen af en toe kuren dat ie een soort spasme heeft. Het lijkt er op dat het een soort ontlading is, een soort rilling zeg maar net als wanneer wij het koud hebben of ook even moeten ontladen. Erg grappig om te zien en ik maak me er geen zorgen om. 
Na het afstuderen ga ik een vriendje voor hem halen. Hij zit nu erg veel bij het spiegeltje en voelt zich, denk ik, toch alleen.

Parkieten-Freak

Fijn dat alles goed gaat Maartje!
De "ontlading"  is overigens normaal, vogels doen dat om spanning kwijt te raken ;)


Sonja

Hoi Maartje,

Wat fijn te horen dat alles goed gaat met Isodorus! :D

Heel veel plezier met je kleine lieverdje. Ik ben benieuwd naar zijn toekomstige vriendje.... :)

Groetjes, Sonja.

Meltjuh

Hoi Maartje

Gelukkig gaat alles weer goed ;D

Wat betreft iso's nieuwe vriendje... Mijn aanbod staat nog heh! ik kan me geen betere nieuwe eigenaar voor mijn vogeltjes toewense dan jou! ;D

Idske

Hee!

Heel fijn dat het weer goed gaat!

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!