Hondje pesten

Gestart door Pam, april 29, 2005, 13:36:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pam

Hallo,

Mijn Okkie is een geweldige parkiet, maar o zo ondeugend. De laatste paar dagen zit hij constant onze hond (een kruising teckel) te "pesten".
Hij gaat op z'n rug of op z'n kop zitten, pikt aan z'n oor, enz. En dat vindt hij helemaal niet leuk. Daarom hapt hij dan ook naar Okkie en ik ben bang dat het niet lang meer duurt voordat hij vast zit in de bek van de hond.
Heeft iemand een tip hoe ik Okkie dit "pesten" af kan leren.
Toedels Pam en Willem

Sonja

Hoi Pam,

Ik denk dat er weinig anders op zit, dan hond en parkiet gescheiden te houden.
Deze situatie is levensgevaarlijk voor je parkiet.
Heb je niet de mogelijkheid om je parkiet in een andere ruimte te huisvesten, waar de hond niet komt?

Sterkte!

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hoi pam

Ik vind ook dat je beter je hond en je parkietje apart kunt houden voor er ongelukken gebeuren.

Citaat van: Sonja
...
Heb je niet de mogelijkheid om je parkiet in een andere ruimte te huisvesten, waar de hond niet komt?

Sterkte!

Groetjes, Sonja.

Of je doet de hond even in een andere ruimte terwijl je parkietje vrij vliegt

vele groetjes

Pam

Bedankt voor jullie reakties.

Ik zal het eerst nog even zo door laten gaan. Onze hond is nl een ontzettende schat en doet eigenlijk geen vlieg kwaad, maar ja je moet met zo'n ondeugende parkiet alles wel goed in de gaten houden. En om nu een van de twee apart te zetten........... Het zal wel aan mij liggen maar dat vind ik ook zielig.
En mocht het helemaal niet lukken dan moet ik toch maar jullie suggesties eens uitproberen.
Toedels Pam en Willem

mirjam

Ik zou het niet zo door laten gaan hoor. Je hond kan nog zo lief zijn, maar 1 beet is fataal voor okkie. En dan ben je dus te laat. Echt ik zou de adviezen hier ter harte nemen en hem of je hond ergens anders zetten.

gr. Mirjam