Biergistpillen?

Gestart door Robert, maart 09, 2006, 09:05:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robert

Volgens een Collega van mijn vriendin kan je je vogeltje bij vitaminen tekort Biergistpillen geven.
Deze zou je dan fijn gemalen door zijn/haar voer moeten mengen.
Dan zou de vogel extra vitaminen en een betere weerstand opbouwen.
De Collega is dierenarts geweest en geeft nog steeds veel lezingen enzo in de usa maar omdat ik hier niets overgelezen heb op het forum heb ik toch mijn twijfels hierover.Als jullie hier wat over weten zou ik dat graag horen.Want we willen toch het beste voor lynxi.

Ingrid

Hoi Robert,

Op de vraag of biergistpillen gezond zijn voor je vogeltje moet ik het antwoord schuldig blijven. Echter wanneer je je parkiet goed voer, voldoende fruit en groente en een mineralenblokje geeft dan heeft het de extra toevoeging van vitaminen niet nodig. Wil je toch wat extra vitamientjes geven, doe dan 2x per week een beetje roosvicee door het drinkwater, dat lijkt mij beter dan biergistpillen  :blink: .

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey Robert

Wat ik terug vind over die biergistpillen is dat ze bloedzuivernd zijn en  goed zouden zijn tegen acne (puistjes)

Vermist parkietjes daar geen last van hebben  :closedeyes: lijkt het me ook beter om dat niet te geven ;)

Zoals Ingrid zal zei een complete en gezonde voeding is vele beter dan al die preparten. En moest je lieverdje ooit ziek worden (hopelijk nooit ;) ) kun je beter eerst contact opnemen met een dierenarts.

Vele groetjes

Robert

#3
Hihihi.
Nee hij heeft nog geen acne mischien in zijn pubertijd wel :P  maar goed dat jullie het zeggen. Ik ga gewoon wat roosvice door zijn water mengen.
En als ie wat mankeerd ga ik zeker met hem naar de dokter. En dat van dat blok vind ik ook een goeie.Hij heeft wel sephia nu maar daar eet ie niet van.
Ook eet ie nog geen fruit maar ben druk bezig met hem. Ik heb een paar goede tips van het forum gehaald.
:thumbsupsmiley: Bedankt voor jullie reacties.

Wat betreft de roosvicee, denk erom dat je de fles met de gele dop neemt ;). Gr. Ingrid