Apart Of In 1 Kooi?

Gestart door Marloes d, maart 08, 2006, 14:21:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marloes d

Hoi ik ben Marloes en ben nieuw hier.
Vandaag krijg ik 2 gras parkietjes. Ze zijn nog erg jong en wil ze graag tam maken.
Wat is verstandig om ze gelijk bij elkaar in de kooi te doen om tam te maken. Of allebei in een aparte kooi??

Xemio

Ik heb gelezen dat als je ze van jongs af aan hebt, ze sneller tam zijn te krijgen.
Maar wat ik ook las, is dat als je ze met 2 houd, ze elkaar leuker zullen vinden dan jou.
Ik heb geen ervaring met parkieten, dus een reactie van een meer ervaren parkietenhouder afwachten is aan te raden  :)

Ingrid

Hoi Marloes,

Welkom op het forum :).
Je kunt ze beide gewoon in 1 kooi huisvesten hoor. Het tam maken van twee parkietjes zal misschien iets meer tijd en energie kosten, echter tam maken is ook afhankelijk van het karakter van het parkietje.

Dat ze elkaar leuker zullen vinden dan jou is een misvatting. Wat wel zo is, is dat ze hun aandacht gaan verdelen tussen elkaar en jou ;). Evengoed zijn twee parkietjes prima gelijktijdig tam te maken, mits je er de nodige tijd en geduld insteekt.

Lees de tips over tam maken maar eens:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Suuces met tam maken en heel veel plezier met je twee gevleugelde huisgenootjes!

Groetjes, Ingrid

Xemio

Zo, weer wat geleerd!

Maar moet je je dan elke parkiet afzonderlijk tam maken, of kan je ze gerust beiden tegelijk betrekken bij het tam maken?
Want ik kan me voorstellen dat als je met trosgierst op je hand door de kooi gaat, zowel parkiet1 als 2 er naar toe zullen komen?

Ingrid

Hoi Xemio,

Gebruik maar eens de zoekmachine van het forum, er is namelijk al veel geschreven over het tam maken van 2 parkietjes ;).

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=

Groetjes, Ingrid

Marloes d

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik doe de parkieten dan toch maar gelijk bij elkaar (is wel ze gezellig voor ze )