Apart Of In 1 Kooi?

Gestart door Marloes d, maart 08, 2006, 14:21:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marloes d

Hoi ik ben Marloes en ben nieuw hier.
Vandaag krijg ik 2 gras parkietjes. Ze zijn nog erg jong en wil ze graag tam maken.
Wat is verstandig om ze gelijk bij elkaar in de kooi te doen om tam te maken. Of allebei in een aparte kooi??

Xemio

Ik heb gelezen dat als je ze van jongs af aan hebt, ze sneller tam zijn te krijgen.
Maar wat ik ook las, is dat als je ze met 2 houd, ze elkaar leuker zullen vinden dan jou.
Ik heb geen ervaring met parkieten, dus een reactie van een meer ervaren parkietenhouder afwachten is aan te raden  :)

Ingrid

Hoi Marloes,

Welkom op het forum :).
Je kunt ze beide gewoon in 1 kooi huisvesten hoor. Het tam maken van twee parkietjes zal misschien iets meer tijd en energie kosten, echter tam maken is ook afhankelijk van het karakter van het parkietje.

Dat ze elkaar leuker zullen vinden dan jou is een misvatting. Wat wel zo is, is dat ze hun aandacht gaan verdelen tussen elkaar en jou ;). Evengoed zijn twee parkietjes prima gelijktijdig tam te maken, mits je er de nodige tijd en geduld insteekt.

Lees de tips over tam maken maar eens:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Suuces met tam maken en heel veel plezier met je twee gevleugelde huisgenootjes!

Groetjes, Ingrid

Xemio

Zo, weer wat geleerd!

Maar moet je je dan elke parkiet afzonderlijk tam maken, of kan je ze gerust beiden tegelijk betrekken bij het tam maken?
Want ik kan me voorstellen dat als je met trosgierst op je hand door de kooi gaat, zowel parkiet1 als 2 er naar toe zullen komen?

Ingrid

Hoi Xemio,

Gebruik maar eens de zoekmachine van het forum, er is namelijk al veel geschreven over het tam maken van 2 parkietjes ;).

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=

Groetjes, Ingrid

Marloes d

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik doe de parkieten dan toch maar gelijk bij elkaar (is wel ze gezellig voor ze )
Heb er erg veel zin in! heb geen ervaring met parkieten maar deze site heeft me al een stuk op weg geholpen bedankt allemaal!!!!

Groetjes marloes

Pam

Hallo Marloes,

Ik heb sinds 4 weken een tweede parkietje, Gijs. Okkie, mijn eerste was al een jaar bij mij en is lekker tam. Na een dag heb ik Gijs bij Okkie in de kooi gezet en het gaat heel erg goed.
Gijs is nu al zover dat hij gewoon op m'n vinger stapt zowel in als buiten de kooi. Hij geeft zelfs kusjes. Dus het tam maken gaat bij Gijs lekker snel ondanks dat ze met z'n tweetjes zijn.
Gewoon blijven proberen, bij de een zal het sneller gaan dan bij de ander.

Succes ermee.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem