Vogel Helaas Dood, Wat Had Hij Precies?

Gestart door marsiozo, maart 08, 2006, 14:17:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marsiozo

Hallo mede parkietfreaks...!



ik heb een grote huiskamervoliere waarin tot voorheen 6 lieve parkietjes rondvlogen.

een mannetje, de gangmaker van de hele kooi is helaas vanmorgen overleden.


nu wil ik graag weten of er iemand mogelijk aanwijzingen heeft voor zijn ziekte.

een maandje geleden dacht ik al dat hij er een beetje pips bijzat...veel niezen...en beetje teruggetrokken.

extra voer etc. gegeven....toen ging het weer beter....een kleine verkoudheid, dacht ik dus.

wat me opviel is dat de laatste tijd er ook wat donkere vlekken op zijn snavel waren gekomen....weet iemand hier iets meer over?


vorige week zat hij ineens met een oogje dicht, en weer een beetje met de veren bol...
maar toch was hij nog volop aan het eten en gezellig met de anderen.

ik dacht : in de gaten houden dat oogje, maar het werd steeds minder..


vanmorgen zat hij ineens op de bodem van de kooi, ik had hem meteen apart gezet in een 'ziekenkooi'

maar anderhalf uur later spreidde hij voor het laatst zijn vleugels, en trilde het laatste leven uit hem....erg droevig allemaal.  :(


ik realiseer dat ik erg nalatig ben geweest bij de eerste symptomen, pakweg een maand geleden, maar is er iemand die mij iets meer kan vertellen over die verkleurde snavel, en oogje wat telkens dichtzat.....?



wanneer weet je nou of je vogeltje gewoon een dip/ klein koudje heeft?
en waneer weet je hem nou meteen apart zetten?

Dat weet je niet altijd. Het is niet altijd eenvoudig om te zien of je parkietje ziek is.
Als je het niet vertrouwd, moet je een parkiet onmiddelijk apart zetten, in een ziekenkooitje.
PF



-----ik heb nu nog drie vrouwtjes en twee mannetjes.....iedereen was erg gek op hem en men is toch wat stiller nu.... hoe lang zal ik wachten met het halen van een nieuw mannetje bij de dierenwinkel?


alvast bedank voor de reactie beste parkietenlovers!

marcel tiel
rotterdam

Parkieten-Freak

Heel jammer dat je vogeltje overleden is. :(
Ik heb geen idee waar de vlekken op de snavel door veroorzaakt zijn.
Het oogje is misschien ontstoken geweest, maar dat zou je dan gezien moeten hebben.
Tja, je moet met vogels erg oppassen. Ze laten pas heel laat merken dat ze ziek zijn.