1 Of 2 Parkieten

Gestart door ethan, maart 07, 2006, 16:27:47

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ethan

Hi

Ik ben karin en ben me aan het inlezen over parkieten.
Nu lees ik hier veel over tamme parkieten, maar vroeg ik mij af, of je een parkiet alleen moet houden om hem snel tam te maken?

Zijn jullie met 1 of 2 parkieten begonnen?

En is de parkiet geen groepsdier? Wordt hij niet heel erg eenzaam als je hem alleen houdt?

En hoe zit het met leren praten, kunnen ze wel leren praten als ze met zijn tweeën gehouden worden?

alvast bedankt

Groetjes karin


Safrena

Hey ethan

Welkom op het forum

Een parkietjes is inderdaad een groepsdier ;)
Sommige mensen hebben twee tamme parkietjes waaronder ikzelf (3 momenteel) en andere mensen hebben maar 1 tam parkietje

Je kan bij de zoekfunctie meer vinden over 1 of 2 parkietjes ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=


Vele groetjes


Robert

Hoi.

Als je 1 parkietje hebt zou je tegen de eenzaamheid een spiegeltje kunnen ophangen dan vind ie daar een vriendje in.En natuurlijk erg veel aandacht aan hem besteden. Nu heb ik ook nog niet veel ervaring met het houden van parkieten maar dit heb ik gelezen . ps sorry dat ik het zelfde bericht had gestuurd als Safrena ik zat nog wat te klooien.

bluebird23

CiteerHi

Ik ben karin en ben me aan het inlezen over parkieten.
Nu lees ik hier veel over tamme parkieten, maar vroeg ik mij af, of je een parkiet alleen moet houden om hem snel tam te maken?
Zijn jullie met 1 of 2 parkieten begonnen?
En is de parkiet geen groepsdier? Wordt hij niet heel erg eenzaam als je hem alleen houdt?
En hoe zit het met leren praten, kunnen ze wel leren praten als ze met zijn tweeën gehouden worden?

Ik ben met èèn begonnen, en zal denk ik niet gauw 2 nemen. De reden is dat parkieten erg rumoerig kunnen zijn. En je hebt met 2 parkieten 2x zoveel geduld nodig, om ze tam te maken.
Mijn parkiet, brammetje, is een hele rustige. In begin maakte ik me zorgen maar nu vind ik het niet erg, want het is blijkbaar zijn karakter. Hij 'jubelt'
alleen als er muziek opstaat of tv, of als het druk is hier of als hij andere  geluiden hoort. En hij is in zijn element. Op mij gericht, dus das gezellig voor me.

Je moet wel aandacht geven, anders kun je beter wel 2 nemen.

Groetje

bo22

ik had eerst 1 parkietje,japie en na zes maanden heb ik er eentje bij gekocht,polly.
omdat japie al heel tam was wende polly ookheel makkelijk omdat ze veel steun had van japie.

ik denk dat ze nu nietmeer zonder elkaar kunnen want ze kussen en kroelen heel wat af! het is ook fijn als je niet thuis bent dat ze samen zijn en niet zo eenzaam alleen!

succes ermee groetjes bo :P