Wat Vaags Over Eitjes Gehoord

Gestart door Tjipie lover, maart 06, 2006, 16:03:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjipie lover

Hallo daar.
Ik hoorde vandaag van iemand uit de dierenwinkel dat de moedervogel vaak even in bad moet of dat je haar met de plantenspuit nat moet maken zodat zei dan met haar natte veren op de eieren gaat zitten.
Hij zei dat dat nodig was aangezien het jonge vogeltje het ei dan wel kapot kan krijgen en anders niet.
Is dit waar of *knip* hij uit zijn nek???

Groeten Ank.

We letten een beetje op het taalgebruik. ;)
Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Ank

Neen hoor dit is zeker niet waar.

Het is wel belangrijk dat de vochtigheidsgraad in een broedhok goed is om de kleintjes makkelijker geboren te laten worden

Meestal moeten de kleintje helemaal alleen uit het eitje komen maar vaak ik het zo dat mama grasje haar kleintjes helpt om uit het eitje te komen ;)

Kijk maar eens naar de grasjes die in Australiƫ wonen dit worden toch ook niet nat tijdens het broeden,
Echter broeden ze daar enkel naar het regenseizoen zodat er voldoende drinkwater voorzien is en dat de luchtvochtigheid hoger is dan het droogseizoen

Vele groetjes

Tjipie lover

Hallo daar.
Als het helemaal goed gaat moeten er deze week nog eitjes gaan uitkomen.
Ben heel erg benieuwd!
Bliksem zit heel netjes op haar nestje, ik weet niet hoeveel eieren ze heeft maareh zowieso 2 want die had ik vorige x met het schoonmaken van de voliere al zien liggen.
Wil haar liever niet storen- eigenlijk wil ik alleen even kijken wanneer ze uit haar nest is omdat ze niet tam is.
Ja komende week zal ik wel xtje moeten om te zien of er al wat is uitgekomen.
Of is het niet echt heel erg als ik het luikje heel af en toe even naar boven schuif om te kijken??
Groeten Ank.
Ps: ik houdt jullie op de hoogte.