Ziek???

Gestart door mirjam125, april 29, 2005, 10:31:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirjam125

Hallo ik heb even een vraagje.

Mijn parkiet zit al een aantal veel met zijn kopje tussen z'n veren. Maar hij praat dan wel. Dus hij zzit met opgebolde veertjes met zijn kopje erin te babbelen. Is dit gewoon iets nieuws van hem of zal hij zich toch niet lekker voelen. Ik geef dat extra vital en hij heeft wel een beetje last van dunnen ontlasting. Het is geen diarree. Misschien dat meerdere parkietjes dit hebben met extra vital?

Hij is opzich nog wel levendig, hij vliegt nog en loopt over de grond. Maar ik maak me alleen een beetje zorge4n over dat in elkaar zitten.

Carla

Een gouden raad als je twijfelt aan de gezondheid van je parkiet ga er dan mee naar de dierenarts. Parkietjes die ziek zijn kunne ook nog vliegen en babbelen. Het zijn namelijk meesters in verstoppen van ziekte. En als ze ziek zijn is er snelheid geboden. Beter een keer teveel naar de dierenarts dan één keer te weinig.

Sonja

Hoi Mirjam,

Wanneer zit je parkietje zo? De hele dag, of 's avonds, als hij moe is?
Mijn parkiet doet dit ook weleens, voordat hij echt gaat slapen. Hij "brabbelt" zichzelf zo min of meer in slaap, met zijn kop in de veertjes. Een heel lief gezicht.
Maar als je parkietje de hele tijd met opgezette veertjes zit, lijkt met dat toch niet goed, temeer omdat je schrijft dat hij ook last heeft van dunne ontlasting.
Ik geef mijn parkieten ook XtraVital, en zij hebben er geen dunnere ontlasting door gekregen.
Het is moeilijk om zo te vertellen wat je parkietje mankeert, maar als je het echt niet vertrouwt, zou je beter een bezoekje aan de dierenarts kunnen brengen.

Groetjes, Sonja.

Tjipie lover

Hoi.
Ikzelf had eerder ook extra vital als voer voor mijn parkieten.
Had eerst Bliksem met Imber.
Imber zat ook wel bol en had dunne ontlasting, later zat hij steeds in een hoekje onderin de kooi.
Helaas is hij overleden, mis hem heel erg.

Heel veel sterkte met je parkietje, hoop dat hem/haar niet hetzelfde overkomt als mijn Imber.
Ben even voordat hij overleed wel gaan vragen bij de dierenarts wat ik kon doen.
Ze zeiden dat ze wel een test op de ontlasting konden doen, maar dan moest je iets onderin de kooi leggen wat geen vocht opnam- ze noemden ook wel iets maar dat ben ik al vergeten.
Vraag anders zelf maar wat dat moet zijn.

Echt heel veel sterkte!

Carla

Als de dierenarts de ontlansting wil testen leg dan een krant of folie of plastiek op de bodum van de kooi 's avonds; Dat zegt mijn dierenarts althans.


Geen kranten onderaan de kooi leggen als er poepjes moeten onderzocht worden. Kranten slorpen het vocht teveel op en geven inkt af waardoor de ontlasting moeilijker kan onderzocht worden.
Gebruik liever daarvoor een schoon stukje plastiek
gr safrena

Ingrid

Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je ook bakpapier kunt gebruiken. Hier was het een groot drama toen ik plastic gebruikte, omdat het ritselt wanneer ze rondfladderen.

Gr. Ingrid

mirjam125

Nou hij doet het niet de hele dag hoor! Het is nu half 9 s'avonds en hij zit vrolijk zonder opgezette veertjes.... Het blijft een rare vogel :lol: Ik heb er nog eens overnagedacht en ik denk dat hij een beetje uit zijn ritme is met betreft slapen. Het is natuurlijk nu al zo vroeg licht....Ik zal maar weer eens een doek over zijn kooi doen, misschien dat dat helpt.

Anita & Marisa

Hoi Mirjam,

Houdt het in ieder geval goed in de gaten. Parkieten kunnen goed toneelspelen! Ookal zijn ze ziek, lijkt het soms niet zo.
Je kunt beter een keer te vaak, dan een keer te weinig naar de dierenarts gaan!
Het is normaal als een parkietje soms even rust, maar niet als dit vaker op een dag gebeurd! Een parkiet hoort actief en levendig te zijn. Is dit niet zo, dan is er wel iets mis!

Houd je ons op de hoogte?

Liefs,
Anita en Marisa.

mirjam

Joep zit ook wel een paar keer per dag even lekker te dutten en te brabbelen in zichzelf. Ik heb dan neit het idee dat er direct iets mis is. Volgens mij heb je onder parkieten ook gewoon de wat actievere en de wat "luiere" parkieten hebt.
Want zeg nou zelf wie wil er niet in het zonnetje een beetje soezen.   :D

Nee zonder gekkigheid, als je parkiet verder "normaal" is zal het wel loslopen maar houd hem goed in de gaten.

groetjes Mirjam

mirjam125

Ik zou nog even laten weten hoe het met Punkie gaat. Hij is weer helemaal fit hoor! Hij suft want minder op een dag. Ik denk dat het een combi was van een verkeerd slaapritme en hij was aan het einde van de rui.

Gr Mirjam

janet

Gelukkig dat ie weer in orde is!! :D
Janet