Bepaalde Symptonen

Gestart door Blackbahamut, maart 05, 2006, 20:29:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Blackbahamut

Ey, ik ga vragen aan mijn vader waneer ik zo snel mogelijk naar de dieren arts kan, want choco doet dus raar, alleen heb ik gehoord dat dierenartsen er zelf weinig aan kunnen doen, dus misschien weten jullie wat er zou kunnen zijn en wat ik tot ik naar de dierenarts kan (die is maar enekle keren open hier) kan doen voor hem.

Wat er dus aan de hand is.. sins een paar dagen is hij veel stiller, hij fluit wel, maar anders, al kan ik niet zeggen hoe anders, maar hij klinkt gewoon anders.

Zen poepje is vaag meer diarree dan zoals het hoort te zijn, ook, zoals de meetse wel weten zit er veel wit bij, en die van hem zijn nu vaak helemaal zwart.

Ik ging zaterdag weg, en zondag weer terug, en normaal zie ik allemaal voer op de bodem van zijn kooi liggen, en nu lag er dus niks, nou, een heel klein beetje, maar te weinig dan die normaal eet.

Hij is sins kort zoiezo veel tammer, maar sins dat we verbouwt hebben (tijdens de verbouwing waren we ergens anders dus hij kan geen stof etc hebben binnen gekregen), is hij heel anders, hij kijkt meer rond, maar dat lijkt mij op zich nog wel normaal, maar hij slaapt iets meer, meestal als hij een tijdje geen aandacht krijgt, dus dat is nog wel te begrijpen, maar hij is vaak heel opgezet nu de afgelopen dagen, en ik kan hem eigenlijk zo oppakken, terwijl die dat anders niet wilt.

Ik heb hem ook nog even onder de kraan gehouden (gewoon laten douchen dan, en dat vond die ook zoals altijd leuk om in het water te spelen). maar nadat hij weer terug in mijn kamer was, was die weer dik en ging hij weer stil zitten.

Ik weet zeker dat er iets met hem is, misschien weet iemand hier wat, en wat ik eraan kan doen, en kan iemand mij misschien vertellen hoe ik hem makkelijk mee kan nemen naar de dierenarts, omdat ik het bakje waarin hij zat toen ik hem kreeg niet meer heb.

Alvast bedankt voor het lezen, en geef ajb antwoord want ik voel me er niet prettig bij om hem zo te zien.

Meltjuh

#1
Hey Blackbahamut,

Ik zou als ik jou was even een bezoekje aan de dierenarts brengen.
Ik durf niet te zeggen wat er met jou vogeltje aan de hand is maar hij voelt zich in ieder geval niet zo lekker. Als een vogel "bol" begint te zitten is het vaak al erg ziek. Een vogel laat namelijk niet zo gauw zien dat het ziek is omdat het een prooidier is. Dus als jouw vogel laat zien dat hij zich niet zo lekker voelt zal ik eventjes langs de dierenarts gaan:)

Veel succes ermee

Blackbahamut

hoe zou ik hem makkelijk kunnen meenemen? gewoon in zijn kooi?

Parkieten-Freak

Ja, in de kooi, maar dan wel minimaal met een deken eroverheen tegen de kou!
Zorg als het even kan, dat de auto voorverwarmd is.

Verder: ik zou je vogeltje NIET laten douchen nu.
Eerst morgen maar naar de dierenarts gaan.


gipsy

Hoi Blackbahamut
Staat je vogeltje niet op de tocht.
Want daar kunnen ze niet tegen en ik heb weleens van mensen die per ongeluk hun vogeltje op de tocht hadden staan dat ze dan ook veel slapen en haast niet eten misschien is dat het wel bij jou en is dat niet zo Dan zal ik als ik jou naar een in vogels gespeciaaliseerde dierenarts gaan.Ik hoop dat alles goed komt met je vogeltje

Blackbahamut

Ja ik ga er morgen dan heen, mijn vader heeft gekeken op het internet, en rijstwater schijnt goed te zijn als ze ziek zijn, dus dat krijgt die straks, tot die weer beter is.

ook stond er dat kaas slecht is voor parkieten, is dat zo? want hij heeft laatst inderdaad kaas gehad, maar om heel eerlijk te zijn pikt hij met alles wel een beetje mee, behalve bij dingen waar ik echt denk dat het slecht is, maar hij eet altijd mee met waterijsjes etc, is dat slecht voor hem? oke goed niet natuurlijk, maar kan hij daar echt ziek van worden?

smartie

Kaas is wat vet, maar ze mogen per week ongeveer een pinknagel aan kaas per week. Dus met mate, maar dat is met alle ongezonde dingen zo. Dus zolang ie niet een heel blok kaas van 2x2 cm heeft opgegeten lijkt mij niet dat het aan de kaas gelegen heeft!

Ik denk echt dat je er goed aan doet om morgen langs de dierenarts te gaan. Als parkieten bol zitten betekent dat dat ze echt al erg ziek zijn en dat ze het al een tijdje verborgen hebben gehouden tot het niet langer gaat.

Sterkte bij de vogelarts!!!

Parkieten-Freak

#7
ijs is niet goed, veel te koud voor de vogel.
Geef je parkietje geen snacks. Fruit, groenten of een elleboogje gekookte macaroni, stukje droog brood.......het mag allemaal zolang je geen zout toevoegd.
Wat wel en niet mag, kun je hier lezen.


Carla

Ga maar vlug naar de DA hoe vlugger je met een parkietje naar de DA kan gaan hoe meer kans het beestje maakt. Dat je parkietjes zijn poepjes zwart zijn is een teken dat je parkiet niet gegeten heeft of heel weinig heeft gegeten. Het bol zitten en ineens veel tammer worden dan normaal is een teken van ziek zijn.