Vledder En Sepia

Gestart door Annika, maart 04, 2006, 11:22:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

Ik heb een vraag aan jullie, misschien dat iemand het herkent of weet wat ik moet doen.

Ik heb tijdens het broeden de sepia uit de kooi gehad (ooit een discussie over wel of niet goed voor de kleintjes, dus voor de zekerheid)

Als ik het nu weer terug hang (en eigenlijk was het voor die tijd ook wel zo) gaat Vledder er direct naar toe, om het helemaal af te schrapen.

Dit is niet de bedoeling ervan lijkt me, dus dan haal ik het maar weer weg (kan moeilijk dagelijks een nieuwe in de kooi hangen)

Iedere keer dat ik het terug hang begint ze gelijk weer ...  :blink: Iemand tips?

Groetjes Annika

Safrena

Hey Annika

Je kan het oplossen door af en toe de sepia in de kooi te hangen.
Echter ben ik niet zo een voorstander van die sepia

Liever geef ik mineraalsteen(kalksteen)

hier hebben ze er trouwens hele lekker met fruitsmaak :D

vele groetjes

Chantalleke

Hi Annika,

Ook ik geef geen sepia meer. Echter blijft Billy aan de mineraalsteentjes net zo hard knagen als dat ze aan de sepia deed. Ik hang de steen dus maar zo'n 10 minuutjes per dag in de kooi (anders 'eet' ze hem echt in 1 keer op) Ze kan dan behoorlijk mopperen, maar da's dan jammer voor haar. Ik sla ook af en toe een weekje over met een steentje. (ze doet dus ongeveer 1 week met een steentje  :blink: ) Sjefke krijgt amper kans om er bij de komen, dus daar helpen we hem dan af en toe weer mee.

Groetjes

Annika

zo'n roze mineraalblokje hangt hier ook gewoon in de kooi, verder een bakje met mineralen/maagkiezel etc van Bogena.

Die Sepia hoef ik geen 10 minuten op te hangen, want dan is ie volgens mij al op  :blink:

smartie

Blijft apart dat parkieten zo van elkaar kunnen verschillen. Goofy had ook altijd sepia in de kooi en keek er niet naar om. Nu met Pino precies hetzelfde. En dan hoor ik dat er vogels zijn die het ding in 1 dag slopen. Verschil moet er wezen!

Maaruh, ik had stiekem toch liever dat Pino elke keer de sepia sloopte ipv de gaatjes die ze maakt in mijn kleding! Grrr, ze kan knagen aan sepia, aan haar wilgentak, aan opengeknipte wc rolletjes, papier, maar nergens is ze in geinteresseerd, zelfs niet in een katroenen zakdoek. Wat een kleine slimme monsters af en toe he??