Machtsstrijd Tussen Twee Popjes

Gestart door -nathalie-, maart 01, 2006, 19:32:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-nathalie-

Ik heb in oktober 2 parkietjes aangeschaft (puck & porky), toen +/- 2 maanden oud.
Echter na 1 dag overleed puck.
Ben hiermee teruggegaan naar de winkel en heb een nieuwe uit kunnen kiezen.
Nu ik een aantal maanden verder ben blijken en het twee popjes te zijn, op het eerste gezicht konden ze het redelijk met elkaar vinden, maar dit werd helaas al snel minder.
Porky is ontzettend dominant, en zit puck (het laatst aangeschaft) de hele dag door dwars.
Ze vechten elkaar nu regelmatig bijna de kooi uit.
Ik dacht een oplossing te hebben gevonden door ze regelmatig uit de kooi te laten (maar ook dan zoek porky, puck op om te treitteren) heb ze ook een stuk eierdoos te geven, vinden ze erg leuk om te slopen, dacht ze op deze manier een beetje af te kunnen leiden, maar ook dit gaf niet echt veel verbetering.
Ik heb ze al een keer in aparte kooien gehad, alleen zitten ze dat de hele dag maar een beetje te sippen terwijl ze normaal heel levendig zijn.
Ze kunnen dus blijkbaar niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar.
Ik heb ook nog gedacht om er misschien eventueel een mannetje bij te zetten, maar dan word het helemaal een machtsstijd tussen die twee.
Hoop dat ik op deze manier een paar nieuwe ideeen op kan doen zodat ik dit  probleem kan verhelpen.



Ingrid

Hoi Nathalie,

Welkom op het forum. Vervelend zeg dat jouw twee kromsnaveltjes zo'n machtsstrijd voeren. Safrena (medebeheerder van deze site) heeft ook twee popjes, die goed met elkaar overeen komen. Als ik mij niet vergis, hadden haar twee popjes in het verleden ook wel eens strijd.
Ikzelf heb een popje en een mannetje en af en toe kunnen die 2 er ook wat van. Misschien heb je iets aan de tips die ik indertijd heb gekregen mbt de dominantie van mijn popje Blizzard.
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...vechtpartijtjes

En hier staan ook nog tips:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...c=707&hl=pesten

Nog even een opmerking: nooit meer popjes dan mannetjes bij elkaar zetten. Popjes kunnen tot bloedens toe gaan vechten om de gunst van dat ene mannetje. Dus een enkel mannetje erbij zetten is vragen om nog meer problemen ;).

Succes en laat je over een tijdje nog eens horen of het al beter gaat??

Groetjes, Ingrid

birdy

Hoi Nathalie,ook bij mij kunnen de twee popjes het samen ook wel goed vinden,er is natuurlijk wel eens heibel in de tent :D maar over het algemeen heb ik weinig last met ze,maar nou zijn popjes ook vinniger tegenover elkaar als mannetjes hahaha,ik zal even een foto op de foto album van mijn 2 popjes zetten ,groetjes Jolanda