Gaskachel

Gestart door Chicowen, februari 28, 2006, 18:56:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chicowen

Hej iedereen.
Wij hebben thuis een gaskachel en ik vroeg mij af of ik deze bij de eerste vlucht van mijn parkietje uit moet doen?

Ik zit namelijk zelf in tweestrijd, want aan de ene kant denk ik: ja dat moet, want dat ding is heet en dan kan hij zijn pootjes branden,
maar aan de andere kant denk ik dat als je de gaskachel de eerste keer uitzet, dat ze dan ook nooit door zullen hebben dat dat ding heet is,
en je deze dus eigenlijk nooit aan kan doen als je parkieten uit de kooi zijn.

Wat is wijsheid? Vanaf het begin laten wennen, of juist de eerste keer voorzichtig zijn en daarna laten wennen?
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Ingrid

Hoi Chicowen,

Ook ik zat met dat probleem, maar inderdaad kun je de kachel het beste aan laten. In het begin dat mijn 2 deugnietjes vrij gingen vliegen, ben ik voor de kachel gaan staan zolang als zij vrij waren. Zo kwamen ze in hun ontdekkingstocht in ieder geval niet langs of boven de kachel langs. Toen ze eenmaal gewend waren, ben ik met ze er langs gelopen en heb ze zo de warmte van een afstandje laten voelen. Eén keer wilde Blizzard een poging wagen op de kachel te landen, maar volgens mij voelde ze de warmte en vloog ze snel weer weg. Het blijft natuurlijk oppassen, dat doe ik nu ook nog steeds. Echter vliegen ze hier er nooit op, wel langs en erboven.

Groetjes, Ingrid