Nieuw parkietje

Gestart door Renate, april 28, 2005, 13:10:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renate

Hallo allemaal,

Ik krijg het weekend een nieuw parkietje, het is een mannetje en is al redelijk tam, degene van wie ik hem krijg heeft een grote volliere in de tuin. Hij wilt graag een popje om parkietjes te kweken, dus mijn Joepie gaat een tijdje daar heen, met ook de hoop dat ze wat rustiger en minder agressief wordt!

Carla

Heeft jou joepie al eens een nestje gehad ? Hopelijk gaat het goed daar in haar 'vervanggezin'.

Safrena

Hey Renate

Je parkietje een tijdje weg doen om ermee te kweken en in de hoop ze zo tam en rustig te krijgen vind ik een volledig verkeerde instelling :(

Je parkietje zal zeker niet minder agressief of tammer worden door haar een " tijdje" ergens anders te doen en te kweken.

Als je parkietje tam wil krijgen en niet meer "agressief" (bijten) moet je dat zelf doen door veel met joepi bezig te zijn en haar vertrouwen te winnen met veel liefde, tijd en geduld. En ook door joepie uitbundig te belonen als ze heel lief is

vele groetjes.

Renate

dat doe ik ook maar dat werkt NIET

Jorijn

Soms denk ik dat mensen denken na hun aankoop, Nu heb ik een parkiet en nu MOET hij tam zijn, En vaak gaan mensen dan zo snel mogelijk dat parkietje tamzitten maken.. Nu zeg ik niet dat jij  dit doet.  :)

Natuurlijk is zon tam parkietje hartstikke leuk :D
Maar ik kan jou ook niet dwingen om mijn hand te komen zitten (Bij wijzen van spreken  :lol:)
Geef je parkietje gewoon de tijd en laat het even een weekje lekker rusten. Uiteindelijk wint de nieuwsgierigheid van je parkietje het, en komt hij/zei vanzelf op je af ;)

Hiermee bedoel ik dus eigenlijk, Probeer het niet te forceren, Dit werkt meestal de verkeerde richting in ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Renate

Ik heb heel goed nagedacht over de aankoop, en ik weet heel goed dat een parkiet niet binnen een week tam is. Ik ben er al heel lang mee bezig en ik hoef geen verantwoording af te leggen over mijn beslissing om mijn parkietjes ergens anders te laten broeden

Jorijn

Dat Klopt, Van ons moet je helemaal niks, Wij geven alleen maar tips ;)
Slotje dan maar?..?


Klik
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com