Melk laten drinken

Gestart door Carla, april 28, 2005, 11:14:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carla

Ik heb me laten wijs maken dat als je parkietje iets gegeten heeft wat niet mag je hem dan melk moet laten drinken.  Het is natuurlijk beter dat hij de kans niet krijgt om iets verkeerds te eten !! Die persoon die me dat vertelde had een parkiet die de witte lak van zijn kooi aan het oppeuzelen was en hij zat er wat suf bij. Waarop de man beweerde dat na het drinken van de melk zijn parkiet helemaal was opgeknapt. Ik weet niet of ik hier veel mag van geloven. Daarom graag jullie mening.

Safrena

Hey Carla

Melk is niet goed voor je parkietje.

Het parkietje kan melk niet verwerken met het gevolg dat ze ziek worden (diaree krijgen)

Melk producten zoals kaas en magere youhurt mag dan wel daar is het stof dat parkietjes niet kunnen afbreken al reeds afgebroken.

Een parkietje dat iets geeft gegeten dat niet mag of giftig is daar kun je het beste zo snel mogelijk mee naar de dierenarts en liefst vermeld je dan wat je parkietje geeft gegeten.

Maar zoals je al zelf zei:" Het is natuurlijk beter dat hij de kans niet krijgt om iets verkeerds te eten !!" :wink:

vele groetjes

Parkieten-Freak

Melk is fout bij parkieten.
Om melk te kunnen verteren heb je een enzym nodig. Ik betwijfel of parkieten dat enzym bezitten.
Zoals Safrena al zei: yoghurt mag wel, en pak dan bij voorkeur een soort met bifidus culturen, (Biogarde) dat is nog goed voor de darmflora ook! :P