Gaat goed met Musa

Gestart door Kuslar, april 28, 2005, 10:50:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kuslar

Hi allemaal

Jullie zullen inmiddels wel hebben gehoord is dat ik musa gisteren heb gekocht. Het harstikke goed met hem.
Hij eet goed, eet van de trosgierst en ook al van het brood. Ik heb ze net allemaal een douche gegeven en
zien er erg grappig uit. Net een punky. Ze kunnen zo met z'n drieeen naar disco.
Musa is nog wel bang maar komt al voorzichtig op mijn vinger.
Ze zitten nu lekker op de kooi en van het brood te genieten.

Nieuwe veranderingen laat ik jullie allemaal snel weten.

[verwijderd door de admin]

janet

he Layla,
ik ben gewoon een beetje jaloers op jou dat je dat drietal al zo op hun gemak hebt gekregen!! Met Musa zo snel al buiten de kooi, hoe doe je dat toch? Zat ze bij die dierenwinkel in een kooi met andere parkieten? En was ze al handtam?Ik ben benieuwd naar wat trainingstips van jou.
Groeten Janet

Kuslar

Hey janet

Bedankt voor je leuke bericht. Musa zat gewoon in een kooi met andere parkieten en was zeker niet hand tam.
Toen ik hem thuis heb gebracht heb ik hem gelijk in de kooi gedaan en even met rust gelaten.
Na een uurtje heb ik gelijk mijn hand in de kooi  gedaan en hij ging wilt fladderen.
Ik deed pas mijn hand eruit toen hij rustig werd en heel voorzichtig mijn hand in zijn richtig. 
1 pootje kwam al op mijn vinger. Heb toen gelijk mijn hand eruit gehaald. Na 15 minuten weer opnieuw en toen 2 pootjes.
En gelijk weer mijn had eruit. En dat de hele dag gedaan. Vandaag het zelfde en zijn eerste vlucht uit de kooi ging perfect.
Hij vloog gelijk weer teurg op de kooi en ging bij de andere zitten.

Een goede tip; haald je hand er pas uit als je parkiet rustig is geworden en niet tijdens het fladderen. Je zal wel een lame hand krijgen maar het werkt wel.

Enne Musa is een mannetje :D :wink:

Veel succes janet

janet

Waarschijnlijk gaat het dus zo snel met Musa, omdat hij nog heel jong is! Heel leuk voor je,je hebt echte "parkietenmagic! =D> :wink:

Kuslar

Hi janet

Dat valt wel mee met de parkietenmagic. Ik ben alleen heel erg gek op parkieten.
Musa is zeker nog jong. Zijn neusdop is nog roze en zijn strepen op zijn kop zijn erg nog.
Als hij in de rui komt dan gaat een gedeelte van de strepen weg en
dan is hij zeg maar al een beetje volwassen en dan is zijn neusdop ook blauw.

Carla

Hele mooie foto !!
Hier maakt Janne haar eerste vlucht door de keuken. Ik heb de kooi gewoon laten openstaan zodat ze zelf kon beslissen of ze eruit wou. Tommy ging z'n vriendin gelijk halen !!

[verwijderd door de admin]

Kuslar

HI carla

Hele mooie foto!!!! en hele mooie parkieten. Veel plezier met je huisgenoten.

Jorijn

#7
Mensen, Chatten doen we niet op het forum, Dank u ;)

Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com