Een Vriendje Voor Henkie?

Gestart door Gerdientje, februari 25, 2006, 10:15:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerdientje

Hallo,
Ik denk dat Henkie een beetje alleen is, dat die een soort genoot echt nodig heeft.
Maar Henkie is nog niet tam hij komt op me hand zitten als ik wat lekker op me hand heb liggen. En als er niks op ligt dan kijkt die er niet eens naar!

Maar is het wel verstandig om nu dan al een vriendje voor hem erbij te halen?
En ik had gelezen dat die eerst in een apparte kooi moet om aan elkaar te wennen?
En hoe lang moeten ze dan appart zitten?
Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee?! :rolleyes:

Safrena

Hey Gerdientje

Je mag zeker nog een vriendje bij halen hoor voor je parkietje

en inderdaad hou je ze best in het begin elkeen apart in de kooi zo kun je beidde nog lekker tam maken ;)

Hoelang ze apart moeten blijven hangt een beetje af van de parkietjes hoe snel ze aan elkaar gewend zijn en hoe snel tam ze worden als je dat wil

Vele groetjes

Gerdientje

Heey
Bedankt voor je reactie alleen heb ik denk ik een probleempje
Henkie die mag niet iedereen, hij vind mannen maar niks ik ben bang dat die straks ook niet dat andere parkietje aardig vind  :(

Sonja

Hoi Gerdientje,

Je hoeft niet bang te zijn dat Henkie zijn vriendje of vriendinnetje niet aardig zal vinden hoor. Parkietjes zijn groepsdiertjes, en vinden het in de regel heel erg leuk om een soortgenootje te hebben om gezellig mee te spelen, kroelen e.d. :)

Als je ze geleidelijk aan elkaar laat wennen, zoals Safrena hierboven al aangaf, komt het helemaal goed hoor. ;)

Bedenk wel dat je wel ietsje meer je best zult moeten doen om ze tam te maken als ze met zijn tweetjes zijn.
Maar als je er voldoende tijd aan wilt en kunt besteden moet dat zeker wel lukken hoor.

Groetjes, Sonja.