waarom heeft Yellow zoveel jeuk?

Gestart door cindy, april 27, 2005, 17:13:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cindy

dag iedereen,
Wij hebben sinds enkele dagen 2 schattige parkieten gekocht, een rustig, Blue, en een iets minder rustig, Yellow.
Het is mij opgevallen dat Yellow zich veel bijt, zonder pluimpjes uit te trekken, gewoon omdat zij jeuk heeft. Daarbij maakt ze ook een geluid. Dat doet ze niet de hele dag, maar terwijl ze dat doet kan ze de gekste acrobaat-toeren uithalen!
Misschien maak ik mij zorgen om niets maar kan iemand mij vertellen waarom zij dit doet?
vele groetjes

Safrena

Hey Cindy

welkom op het forum

Bedoel je echt bijten of is het meer poetsen?

Parkietjes poetsen zich heel vaak op een dag en kunnen  inderdaad  de gekste manieren uithalen


Als je parkietje echt bijt van de jeuk kun je beste even naar de dierenarts gaan :wink:

Vele groetjes

Carla

Inderdaad als je vriendje echt bijt is er iets mis. Kuisen doen ze heel vaak en er komen niet constant veertjes mee. Hou het goed in de gaten en als je merk dat hijecht bijt loop dan voor de zekerheid eens langs bij de dierenarts.

mirjam

precies,

zich wassen doen parkietjes heel veel en ook op de meest vreemde manieren. Dat vind ik altijd leuk om te zien. Maar als je merkt dat je parkietje echt last ergens van heeft zou ik even langs de dierenarts gaan.

groetjes Mirjam

cindy

hey,
alvast bedankt voor jullie reactie!
ik zal het zeker in t oog houden, ik denk niet dat het erg is want ze doet het niet constant.
Ik heb wel nog een vraagje, is het normaal dat ze beiden niet gebruik maken van de speeltjes die ze hebben? Ik heb een koord gehangen en daar kijken ze zelfs niet naar. En van hun bad maken ze ook al geen gebruik.  :(
Misschien komt dat nog? Ik hoop het!
Groetjes!!!!!!! :D

Safrena

Hey Cindy

Je parkietjes moeten nog wennen aan alles omdat ze nog zo jong zijn.
Binnenkort zullen ze lekker spelen met hun speeltjes. Geef ze maar lekker veel verschillende speeltjes :wink:

Niet ieder parkietje wast hem graag in een badje. sommig wassen zich liever onder de kraan, anderen dan weer met een plantenspuit. :wink:
Maar het is niet verplicht dat een parkietje zich in een badje wast. :wink:

Zou dit ook nog even afwachten en blijven proberen misschien dat ze het uiteindelijk toch wel leuk gaan vinden :wink:

vele groetjes

Carla

Tommy houdt niet van water in zijn bad ! Maar een zakdoek dat vindt hij de max!! Hij is dan ook nog een jonge parkiet. Hier gaat het net zo met het speelgoed. Nog niet echt interesse voor de speeltjes maar des te meer interesse voor Janne