teveel??

Gestart door janet, april 27, 2005, 16:57:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janet

Ik heb wel heel veel vragen he? Iedere keer is er iets nieuws.

Ik vroeg me namelijk af of je met tam maken ook teveel met je parkiet bezig kan zijn, zodat hij er de balen van krijgt en dat je dan het tegenovergestelde bewerktstelligt dan je zou willen.

Of krijgen parkieten nooit genoeg van belangstelling en spelletjes doen?( als ze nog niet tam zijn dan he)

Groetjes, Janet

Carla

Ja als je parkietje rustig zit te snoezen zou ik hem niet storen en hem zijn rust gunnen. Hier is het zo dat er kort na de middag een dutje wordt gedaan. En als een van de kinderen het dan in hun hoofd halen om hun hand in de kooi te doen dan zullen ze het geweten hebben ! Dan is er protest van Toimmy. Anders denk ik dat het beter is teveel aandacht dan te weinig.

Safrena

Hey Janet

Als je je parkietje handtam wil maken doe je dat het beste zes keer per dag een halfuurtje met je hand in de kooi

De andere tijd kun je gewoon even rustig tegen je parkietje praten (dat jeook trouwens het beste doet als je je hand in de kooi doet)

En als je parkietje watrust of zijn dutje doet kun je hem ook beter even laten rusten :wink:
vele groetjes

Sonja

Hoi Janet,

Je ziet het vanzelf, als je parkietje rust wil, Joepie laat dit merken doordat hij dan of de kooi ingaat, om een dutje te doen, of hij zit lekker te soezen op zijn speeltuin.
Dan laat ik hem gewoon even lekker zitten.
Wil hij weer spelen, dan komt hij weer naar me toe.

Groetjes, Sonja.