Parkietenbadje

Gestart door amiga, februari 23, 2006, 18:32:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

amiga

heej iedereen.
het is niet zo een dringende vraag hoor, maar ik heb een parkietenbadje, maar aangezien mijn parkieten niet houden van wassen, weet ik niet wat ik ermee moet doen, heeft iemand een creatief idee mischien??? :P

bo22

Hallo!
Mjn parkietjes hielden eerst ook niet van in bad gaan, toen heb ik het badje los op de kooi gezet met water erin en iedere keer als mijn 2 parkietjes op de kooi aan het spelen waren deed ik me vingers nat maken in het badje en hun nat spetteren. eerst vonden ze het een beetje vervelend maar na een tijdje werden ze nieuwsgierig en gingen ze eens een kijkje nemen. Opeens hadden ze het badje helemaal ontdekt en nu gaan ze soms helemaal los in het badje! heel grappig om te zien! ze spetteren echt alles vol en soms moet ik het badje echt weg zetten want ze gaan er zo lang in dat ze zo nat zijn dat ze niet meer kunnen vliegen!

:P Succes ermee! groetjes bo

[verwijderd door de beheerder]

Jippie

Sommige parkietjes houden gewoon niet van een badje... Je kan ze natuurlijk wel laten zien dat een badje heel leuk is, maar ze zullen het zelf moeten doen. Misschien vinden ze een lopende kraan wel leuk?

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

smartie

Jonge parkieten vinden een zakdoekje in zo'n badje erg leuk om zich in te verstoppen/slapen. Erg schattig.

Ook kun je er af en toe iets lekkers in leggen: klein stukje trosgierst/stukje fruit...

amiga

heej heejj,, ik heb de raad van bo opgevolgd :)  maar toen ik ben gaan spetteren schrok ze zich alleen maar te pletter :P  en ik heb geprobeerd haar er heel voorzichtig in ze zetten maar wou ze ook niet :angry2:
en de raad van jippie is ook niet zo een goed idee want als je de kraan al openzet vliegt ze al weg, :P  maar die van smartie, vind ze wel een goed idee, ik heb er een stukje trosgierst in gelegd en ze zit nu te eten!! :P  :P
dus voortaan dient het wel als voerbakje :lol:

[verwijderd door de beheerder]

Sara

Je kan natuurlijk ook een zakdoekje in je badje leggen i.p.v. water en dan wordt het meer een bedje!(zie het dagboek van Croky) er zijn ook parkietjes die dat erg leuk vinden :D
En als ze niet graag badderen kan je ze eens naast de kraan zetten en het water lichtjes laten vloeien misschien gaan ze kijken wat het is en gaan ze daar badderen.Je moet ze een beetje tijd geven en bij de stromende kraan laten bij mijn Pako werkte dat en hij stak z'n kopje onder de straal en daarna ook heel z'n lijfje! :)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

amiga

#6
ja dat dacht  ik eerst ook :P maar het probleem is dat ze nog niet zo enorm tam is, en daarom nog zo schrikt van alles

Idske

Hee,

Coco keek ook eerst niet naar zijn badje om, maar op een dag probeerde hij zijn drinkbakje in te kruipen. Sindsdien gaat hij graag in bad. Ik denk dat hij na een tijdje vanzelf nieuwsgierig zal worden en erin gaat.

Succes ermee! :D

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Nadine

Ik heb een mannetje en een vrouwtje en ik vondt dat van die zakdoek wele en goed idee maar gaan ze het dan niet gebruiken als nestje want ik heb echtgeen ruimte voor nog meer kleine timo en elmotjes:P

Sara

Ik weet het niet zeker maar ik denk niet dat je daar schrik voor meot hebben.Grasparkietjes leggen alleen eitjes als ze een broedblok hebben :)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

kaboutertjes

CiteerIk weet het niet zeker maar ik denk niet dat je daar schrik voor meot hebben.Grasparkietjes leggen alleen eitjes als ze een broedblok hebben :)

Groetjes
[snapback]22171[/snapback]

Misschien hebben wij wel een uitzonderingsparkiet, maar onze Nanoe was alleen, en legde haar eitjes onder in haar kooi, er was niets wat op een broedhok leek en er was zelfs geen mannetje in de buurt. (alleen mijn man dan waar ze wel erg gek op is)
Wij hebben bij de kweker bevruchte eitjes gekregen en daar is er één van uitgekomen.
Dus misschien een uitzondering, maar het gebeurd dus wel dat een parkiet eitjes legt zonder broedhok.

Sylvia en een snaveltje van Nanoe en Dippie

Sara

Als je vrouwtje alleen is kan deze wel een gewoon ergens eitjes gaan leggen maar een koppeltje broed in een broedblok :)

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

#12
Hey baasje van Arno

Als je even goed kijkt bij broeden zul je zien dat er uitzonderingen zijn en af en toe het toch een keer gebeurt dat het popje (koppeltje) gewoon op de bodem van de kooi begint te broeden

Het badje met een zakdoek in trouwens is ook een broedplek voor volwassen popjes (met mannetje)

Vele groetjes

kaboutertjes

CiteerAls je vrouwtje alleen is kan deze wel een gewoon ergens eitjes gaan leggen maar een koppeltje broed in een broedblok :)

Groetjes
[snapback]22186[/snapback]


Okee, dat wist ik niet dus toch niet zo een uitzondering dan, wij hebben altijd mannetjes parkieten gehad, dus dit nog nooit eerder meegemaakt.
Kregen uit de omgeving te horen dat het nog al erg apart is dat er een kleintje gewoon om de grond van de kooi is uitgekomen en grootgebracht.

Hoe oud moet een klein parkietje eigenlijk zijn als je een badje kan neerhangen.

groetjes Sylvia en een snaveltje van Nanoe en Dippie