Lange Snavel

Gestart door arja, februari 23, 2006, 15:07:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

arja

Dag! vANDAAG VOOR HET EERST OP DIT FORUM EN VIND HET HEEL HANDIG EN GOED OPGEZET! MIJN COMPLIMENTEN!
iK HAD EEN VRAAG OVER MIJN PARKIETJES SNALVEL.

DEZE WORDT DE LAATSTE TIJD HEEL LANG. IK HEB HEM NU 2 JAAR EN SINDS KORT LIJKT HIJ ER WAT PROBLEMEN MEE TE HEBBEN. ER HANGT SEPIA EN SCHUURSTENEN IN ZIJN KOOI EN HIJ ZIT HIER OOK REGELMATIG AAN, MAAR DE SNAVEL GROEIT MAAR DOOR!
MIJN VRAGEN ZIJN:

- HOE KOMT DIT EIGENLIJK?
- KAN JE DIT ZELF BIJKNIPPEN (MET EEN STOMP SCHAARTJE) OF MOET JE HIER ECHT MEE NAAR DE DIERENARTS.

HIJ IS VERDER VROLIJK ALS ALTIJD EN MAAKT GEHEEL GEEN ZIEKE INDRUK

GROETJES ARJA EN ALVAST BEDANKT!

NoNNePoN

ik denk zelf dat je dat niet zelf moet gaan doen
lijkt me meer een karweitje voor de dierenarts
die kan hem zo iets bij knippen

Sonja

#2
Hoi Arja,

Welkom op het forum. :)

Het is absoluut niet aan te raden om zelf het snaveltje van je parkietje te knippen, zeker niet als je dat nog nooit hebt gedaan :excl:
Je kunt nl. makkelijk in het leven knippen!

Kijk maar even bij deze link:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?sho...vel++bijknippen

Als het echt nodig is, laat de snavel dan alleen knippen door een dierenarts, of een ervaren kweker.

Het is wel vreemd dat je hem al 2 jaar hebt, en hij er nu pas last van heeft gekregen, maar het kan een vorm van vitaminegebrek zijn. Dit kun je ook lezen in bovenstaande link. Kan hij nog wel zelf zijn zaadjes pellen, of heeft hij daar nu moeite mee?

Misschien kun je eens een foto plaatsen van je parkietje?

Groetjes, Sonja.

kaboutertjes

Nanoe had dit gehad toen we haar net hadden.
In het begin scherpte ze zelf niet haar snavel nu wel.
Wij zijn hiervoor ook naar een dierenarts geweest.
Deze zei dat we het eventueel thuis ook met een zacht nagelvijltje konden bijvijlen als het bleef groeien.

groetjes Sylvia
en een snaveltje van Nanoe en Dippie