Billy's Veertjes

Gestart door Brigitte, februari 22, 2006, 15:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brigitte

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik jullie over Billy verteld (Rare veertjes).
Ik heb 2 foto's gemaakt om jullie mijn vogeltje te laten zien: eentje van zijn rug (kijk naar zijn korte vleugeltjes  ), en eentje van de zijkant, waar jullie zijn eigenaardige start kunnen waarnemen.

Omdat Billy eerst gewoon vloog (zie mijn vervolgmail van afgelopen week), denk ik niet in eerste instantie aan kruipersziekte.
Omdat ik bang was voor een vitaminetekort ben ik een paar weken geleden naar Extravitaal overgestapt. Billy krijgt ook groenten (bv sla, wortel, witlof) maar hij weigert fruit te eten. Je zou zijn koppie moeten zien wanneer ik hem een stukje mandarijn of banaan geef  Ik heb dus ook vitaminedruppels gekocht.

Een paar dagen geleden zag ik echter tot mijn schrik dat de arme schat kale plekken onder zijn vleugeltjes had. Ik ben meteen naar de dierenarts geweest. Die heeft geen parasieten, luizen of mijten waargenomen en denkt dat Billy toch een beter uitgebalanceerde dieet moet krijgen. Zij heeft me Harrison's Bird Food geadviseerd (in mails van andere parkieten freaks besproken, ik om er dus niet op terug). Dan gaan we even kijken hoe het gaat. Ik hoop dat ik Billy zonder te veel problemen aan zijn nieuwe voer kan laten wennen (ik heb die nog niet, de dierenarts moest die bestellen) en vooral dat dit het probleem is...

Ik houd jullie op de hoogte.
Oh ja, en sorry voor mijn taalgebruik, die af en toe waarschijnlijk vreemd is, en voor de mogelijke fouten. Ik kom niet uit Nederland (waar ik al een hele tijd woon) maar uit Frankrijk.

Dag!

Brigitte

Even link vorig onderwerp toegevoegd ;)
http://forum.parkietenweb.nl/Rare-Veertjes-t3742.html
ps je doet het heel goed hoor
met de nederlandse taal ;)
gr safrena


[verwijderd door de beheerder]

smartie

Allereerst wil ik je complimenteren over je Nederlandse taalgebruik. Ik vind het zeer knap!

Inderdaad heeft Billy een rare uit meerdere kanten opstaande staartveer. Bij mijn parkietjes zaten er wel meerdere onder elkaar maar allemaal recht onder elkaar. Volgens mij groeien er een paar tegelijk en daaronder nieuwere. Dus in de rui verliezen ze dan de bovenste 2 lange staartveren en hebben ze een gloednieuw maar korter 'baby' staartje.

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Jammer dat de dierenarts het ook niet precies wist. Ik hoop dat hier iemand tips voor je heeft!

Parkieten-Freak

Ook mijn complimenten voor je uitstekende taalgebruik Brigitte!
De staartveren van je parkietje zijn inderdaad heel bijzonder.....ik heb het nooit op deze manier gezien.
Wellicht een speling der natuur? :)



Chantalleke

Hoi,

Mijn parkietje, ook Billy, had eerst ook zo'n staart. Net ietsie minder uitstaand, maar veel scheelt het niet. Het leek ook net of de veren niet goed waren, ze waren heel erg gerafeld. Heb net al even in mijn eigen fotoalbum gespiekt, maar ik heb eigenlijk nergens een duidelijke foto met haar staart :blush:
Tijdens haar jeugdrui heeft ze alle lange staartpennen verloren, waardoor er maar een heel klein staartje overbleef. Wij moesten er eigenlijk stiekempjes een beetje om lachen. De eerste paar uur zonder staartje was ze heel erg onhandig met landen en het sturen tijdens het vliegen ging ook wat minder. Maar ze was al heel snel gewend om geen staart meer te hebben.
En nu, och je moet haar zien. Een prachtige staart zoals een parkietenstaart hoort te zijn :rolleyes: Maar de vleugelpennen van ons meisje zijn altijd in orde geweest, dus de korte vleugeltjes hebben we hier niet gezien

Groetjes

Safrena

#4
Hey Brigitte


Heeft je parkietje geen valse pen zitten?

Mijn parkieten meisje haar staart stond ook op deze manier uit elkaar dit kwam door een valse pen (bloedpen) die haar staart zo opsplitste

Of zoals parkietenfreak al zei misschien een speling der natuur

Vele groetjes

Brigitte

:thumbsupsmiley: Even een berichtje om jullie te bedanken en om te zeggen dat het verhaal doorgaat in de forum "voeding". Billy heeft Harrison's Bird Foods van de dierenarts gekregen en ik probeer hem nu eraan te laten wennen.
Groetjes,
Brigitte