Vrijvliegen..

Gestart door Nadine, februari 22, 2006, 14:56:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

HEy hey...

Ik heb het kooitje van timo en Elmo open gezet zodat ze er ook uit kunnen,
En zo rond kunnen vliegen door mijn kamer, (deuren en ramen dicht natuurlijk..!)
Ik neem aan dat ze vanzelf hun kooi weer opgaan zoeken als ze honger hebben of willen slapen.. Ik heb namelijk wel vaker gehoort van mensen die parkietjes hebben datz e hun vogeltjes los laten vliegen ook als ze niet tam zijn... :blush:
(ps. Ben er nog steeds mee bezig en gaat denk ik ook wel goed ook timo word nieuwschierig)

Groetjes Nadine :D

Ow mijn vraag was dus of dit klopt..??

Jorijn

Hoi Nadine,

Ik raad het aan om je parkieten eerst zodanig tam te krijgen dat ze met of zonder hulp van trosgierst op je vinger gaan, zodat je ze zonder traumatische vangpartijen terug kan zetten.

Groetjes.
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Pam

Hallo Nadine,

Ik heb sinds een jaar Okkie en hij is tam. Nu heb ik voor hem er een vriendje bij genomen, Gijs, die is nu bijna twee weekjes bij ons en is nog een jong vogeltje. Hij is nog niet tam maar ik laat hem al wel vliegen. Heel af en toe komt hij, in de kooi, op mijn vinger zitten.
Als ik wil dat hij weer in de kooi gaat dan heb ik een lange zitstok en hou hem die voor daar wipt hij dan op en ik kan hem zonder probleem in de kooi zetten. Hij gaat soms ook wel vanzelf weer in de kooi.
Maar ik denk wel dat het heel verschillend per vogeltje is. Misschien gaat het met Gijs zo goed omdat Okkie al wel tam is.
Succes er verder mee.

Groet Pam
Toedels Pam en Willem

Daisy1988

hey.

Ik heb ook 3 parkietjes en die zijn niet tam.
ik laat ze wel los vliegen en ze gaan wel zelf trug naar hun kooi maar soms moet je wel lang wachten.
maar het heeft geen zin meer om ze tam te maken. teminste 2 van de 3 want die zijn al rond de 8 jaar.
en hebben totaal geen vertrouwen in mensen omdat ik al zo ongeveel hun 4e baasje ben :S.
maar tog gaan ze zelf terug maar het is beter als ze tam zijn.

Groetjes Manuela.

Nadine

Ze hebben wel vertrouwens in de hand maar zijn niet tam en moet er heel wat voor doen om ze op de vinger te krijgen maar ze spelen gewoon een spelletje met ze en als ikd an eindelijk win van ze komt de ander er zich mee bemoeien..

Zal ik ze wel of niet loslaten.. of moet ik dat van de stok eens proberen in de kooi??
en als dta goed gaat dat ikze dan gewoon laat losvliegen...??

Groetjes Nadine :D