claus overleden

Gestart door riesje, februari 22, 2006, 00:02:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

riesje

hallo, mijn parkietje "claus" is vandaag ook dood gegaan, hij was 8 jaar en een heel lief vrolijk vogeltje. Ben er erg beroerd van moet ik zeggen. Hij was ook al een tijdje niet goed in orde (diaree en eten uitspugen) en ben naar een paar dierenartsen geweest maar ze hebben er lang niet allemaal verstand van helaas, ben er bij 3 geweest en ik heb me dan ook met de mededeling dat ie oud was en dat het er nou eenmaal bij hoorde weer naar huis laten sturen. Hij was de hele week al ziek maar vandaag was ie echt slecht en heb dus de de vogelopvang gebeld of zij een goede dierenarts wisten die verstand van vogels had. Ben even naar de winkel gegaan en toen ik terug kwam zat ie half in zijn voerbakje en kon er niet meer zelf uit komen, hij ws echt totaal verzwakt. Als een gek naar de dierenarts geraced en die vertelde dat ie sterk vermagerd was en geen voedsel binnenhield, dat terwijl ie nog wel at naar mijn idee. Goed, hij wou proberen of ie claus nog weer een beetje bij kon brengen door hem te voeren met een kropnaald. Ik heb hem dus met pijn in mijn hart achter moeten laten...een uur later belden ze dat ie dood was gegaan. Voel me nu erg schuldig dat ik niet eerder in heb gegrepen en dat ie niet in zijn eigen omgeving heeft kunnen sterven. Als ik het had geweten was ik natuurlijk bij hem gebleven. Sommige mensen kunnen het niet snappen dat je zo verdrietig om een vogeltje kan zijn. Maar ik mis claus en zijn gefluit heel erg. Hij was altijd blij aan t fluiten als ik thuis kwam en ik vind het erg stil nu.....

birdy

Hoi Riesje,wat erg dat Claus is overleden,maar je hoeft je niet schuldig te voelen ,je hebt gedaan voor Claus wat je kon,ik begrijp heel goed dat je er naar van bent,ja sommige mensen kunnen zich het niet voorstellen dat je verdrietig bent,ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Claus,groetjes Jolanda

Parkieten-Freak

Ook namens mij veel sterkte met het overlijden van Claus, het zal niet meevallen om je gevleugelde vriend na 8,5 jaar te moeten missen....... :(


Sonja

Hoi Riesje,

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van je lieve gevleugelde vriendje.
Ik kan het me heel goed voorstellen hoor, dat je daar ontzettend verdrietig om bent. Een parkiet is net zo goed een maatje, net als een groter dier, dat maakt helemaal niets uit, het gemis is er zeker niet minder om.
Bovendien heb je hem een heleboel jaren bij je gehad.

Veel sterkte.

Groetjes, Sonja.

Ingrid

Hoi Riesje,

Ook ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je gevleugelde vriendje!!

Groetjes, Ingrid

Irisje

Hoi Riesje,

Veel sterkte met het overlijden van Claus. Heel veel mensen begrijpen inderdaad niet dat je daar verdrietig om kan zijn, je krijgt dan ook vaak te horen, ach het was maar een vogeltje. Ja maar wel jouw vogeltje.
Ik heb in december mijn vogel na 8 jaar ook verloren en ik kreeg dus ook vaak te horen ach het was maar een vogel. Dat heeft mij veel verdriet gedaan want ik was er ook helemaal stuk van.
Ik heb ook heel snel weer een vogel aangeschaft. Niet dat hij Fritsie kan vervangen, maar het verzacht wel een beetje.

Veel sterkte in deze tijd.

Groetjes Iris

smartie

Je hebt echt alles gedaan wat je kon voor jouw 'prins' Claus. Dus voel je in ieder geval niet schuldig.

Mensen die zeggen dat het 'maar' een vogeltje was en er dus minder verdriet om mag voelen zijn niet wijs! Die hebben duidelijk nooit echt een band met een vogel gehad anders zouden ze dat niet zeggen. Soms maakt het me zo pisnijdig om die uitspraak te horen dat ik bijna zou willen reageren met: 'over een hond of kat zeg je dat toch ook niet? Zeker niet als het jouw trouwe huisdier was voor jaren lang!'
Ik weet zelf wat het is, nog niet zolang geleden verloren wij onze lieve Goofy na 6 jaar. Heel verdrietig en vreselijk stil in huis. Geen lekkere knuffels of kusjes meer. Niet meer eerst het dier groeten bij binnenkomst in de huiskamer. Geen dier dat je meer opwacht en vrolijk gaat kwetteren als je binnenkomt als begroeting terug. Voor het eerst zo snel na het overlijden van zo'n trouw huisdier hebben we toch besloten opnieuw te beginnen. Niet om Goofy te vervangen en te vergeten, want dat is absoluut onmogelijk. Maar het werkt zeker als afleiding om weer bezig te zijn met een nieuwe vogel. De kooi is weer gevuld en vult ook zeker de leegte en stilte. En al snel ben ik met Pino ook de grootste maatjes geworden!

Ik wil je dan ook veel sterkte toewensen met dit verlies. Verdriet mag, ook om een parkiet!!

gipsy

Hoi Riesje
Heel veel sterkte met het verlies van Claus

Hureyra

Hoi Riesje,,
Ik vind het heel erg voor je!!
Heel veel sterkte.
Doeii

paul en pepper theirselves

ook namens mij heel veel sterkte!

Paul

riesje

Hey mensen!

Wat ontzettend gaaf al die berichtjes!! Voelde me wel een beetje alleen op de wereld gister na een paar stomme reacties als: gecondoleerd met dit vreselijk grote verlies, hahaha! Was er echt misselijk van en kwam met wat gezoek op google bij "lotgenoten"op dit forum terecht, gelukkig dus!! Al had ik het liever eerder gevonden toen Clasuje nog ziek was, want er staat veel nuttige info hierzo. Nou na vandaag wat mensen gesproken te hebben ben ik er al achter dat het vrij normaal is jezelf verwijten te maken als een dier of persoon is overleden, bijna iedereen kent wel zo'n verhaal van "als ik nou dit of dat had gedaan..." dus ik probeer t maar van me af te zetten! Ik denk wel dat er snel een parkietje (of twee) weer komt. Willem, mijn konijn, is zelfs van slag. De kooi van Claus stond naast die van Willem en ook hij is dus gewend aan de geluidjes van Claus. Hij zit de hele dag al in een hoekje... Heb de kooi zolang weg gezet en zijn spiegel met belletje eruit gehaald, die was echt van hem en hou ik als aandenken, komt dus ook niet meer bij de volgende parkiet(en) in de kooi. Nou heel erg bedankt voor al jullie reacties en ik ben hier straks vast weer vaker te vinden als ik weer een nieuw maatje heb geadopteerd! :D

Grtz Richelle