Niet Fluiten

Gestart door woody, februari 21, 2006, 08:02:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

woody

Wij hebben een heel lief en mooi vogeltje woody, hij is al een beetje tam maar hij piept alleen. (niet zo vaak en het klinkt als een rubberen badeendje)
Als we bij de kooi staan en zelf fluitgeluidjes maken reageert hij wel: hij doet z'n snaveltje open en het ziet eruit alsof hij fluit, maar er komt geen geluid.
Is dit normaal of is ons vogeltje ziek en gaan we beter even naar de dierenarts met hem?

groeten Woody!!

[verwijderd door de beheerder]

Cutie_lover

CiteerWij hebben een heel lief en mooi vogeltje woody, hij is al een beetje tam maar hij piept alleen. (niet zo vaak en het klinkt als een rubberen badeendje)
Als we bij de kooi staan en zelf fluitgeluidjes maken reageert hij wel: hij doet z'n snaveltje open en het ziet eruit alsof hij fluit, maar er komt geen geluid.
Is dit normaal of is ons vogeltje ziek en gaan we beter even naar de dierenarts met hem?

groeten Woody!!
[snapback]21876[/snapback]


Hallo Woody!!

Wat jij zegt komt mij héél erg bekent voor. Mijn parkiet deed vroeger precies hetzelfde!  <_< Als die floot leek het net op een wiel dat niet goed draaide... Nu heb ik hetzelfde gedaan als jij(Zelf gefloten) en toen ging hij mij na fluiten  ;)  Volgens mij is het gewoon een kwestie van tijd voor woody dat ook gaat doen :)
Bij mij is het niet echt zo vooruit gegaan.. (mijn fluit is nog valser als wat hij eerst deed :) )

Gr. Cutie_lover

woody

:) Dankjewel cutie-lover!
Een hele geruststelling, het kan dus normaal zijn. Ik geef het gewoon nog wat meer tijd.
groetjes!

riesje

ik heb sinds 2 dagen ook een nieuw gevleugeld maatje en hij/zij maakt ook van die zielige geluidjes, en ook heel zacht. Mijn vorige parkietje kon behoorlijk veel herrie schoppen dus dan is dit wel even vreemd... Maar goed ik hoop dat ie gewoon nog even op gang moet komen, want ik kan zelf niet echt :blink:  fluiten...

corrina

Als je nieuwe vogeltjes heb duurd het meestal wel paar dagen he voordat ze beginnen te kwaken(zo nem ik dat lol) :D
Maar wil je heb leren praten is het beter hen niet te leren fluiten,het vaak het een of het ander.Sneaky van mij  praat wel maar fluit niet.
En ander die ik heb gehad floten wel maar konden niet praten.
groetjes corrina

FuZZ

geniet er van zo lang het kan zou ik zeggen  :D
vooral op zondagochtend kunnen mijn vogeltjes echt KEIHARD krijzen :rolleyes:
als ik ze dan eten geef zijn ze een tijdje stil maar dan beginnen ze gewoon weer :(
mijn tactiek is altijd om een achtendjas over de kooi te gooien slapen ze lief tot 10 uur door :P

nou ik denk ook dat je pietje gewoon even moet wennen hoor maak je niet druk

-xxx-jes

smartie

Jammer genoeg kun je parkieten niet altijd leren praten. Ik probeer veel tegen mijn parkiet te praten, maar het geduld ontbreekt een beetje bij mijn vogel om bij mij te blijven zitten. Dus misschien leert ze het nooit. Ach, als ze verder maar lief is en het naar d'r zin heeft vind ik het goed!

Cutie_lover

Leren fluiten? Ze fluiten toch van nature?  :-\ ???

woody

 HIEP HOI ;D

woody had gewoon "wat" tijd nodig hij was gewoon verlegen ofzo!
hij is nu heel gezellig elke keer als we de huis kamer binnen komen begint hij vrolijk te fluiten  :D

en het lijkt zelfs op fluiten echt heel leuk

INIEDER GEVAL BEDANKT ALLEMAAL VOOR JULLIE LEUKE REACTIES!

Idske

Hee gaaf zeg! Het duurt soms even, had Coco ook. Hij moest ook erg wennen maar na verloop van tijd ging het elke dag beter! Nu weet hij niet meer van ophouden... :-X

Groetjes Idske en Coco
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

wend.Y#33;

mijn parkietje ( die ik nu 3 daagjes heb) zei helemaal niks.. :-[
maar nu zit ik achter me computer met leuk muziekje op :-X
en hij blijft maar mee kwetteren en fluiten haha zo lief :-*
heeft gewoon wat tijd nodig

groetjes wendY ::)