Het Is Zo Ver

Gestart door NoNNePoN, februari 20, 2006, 15:00:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoNNePoN

hallo mensen

ik ben tot een conclusie gekomen en besloten een parkietje te nemen
het parkietje komt in de eetkamer te staan, waar niet gerookt word.
ik heb ook al een kooitje gekocht bij de dieren winkel.. het is een imac
van 50x30x55 is dit groot genoeg voor een parkietje?

De man van de dierenwinkel vond ik zelf een beetje vaag
hij zei dat je juist geen twee parkietjes moet nemen (ook niet later)
omdat de aandacht van het parkietje dan niet meer op mij is gericht
(ik had zoiets van whatever)

en hij zei ook dat et et beste is de eerste week (weken) geen speeltjes erin moet leggen,zodat je alle aandacht van hem krijgt met het tam maken

zou iemand mij hier misschien nog mee kunnen helpen?


alvast bedankt

Chantalleke

#1
Hoi Nonnepon,

De afmetingen van de kooi kunnen er meer door (hoe groter hoe beter uiteraard  :P ) Wanneer je voor 2 parkietjes gaat wil ik je wel aanraden om ze, als ze tam zijn, dan veel los te laten, want dan is deze kooi ietsie aan de kleine kant. Mijn parkietjes zijn eigenlijk altijd los als ik thuis ben.
Het belangrijkste aan je kooi is dat er horizontale tralies inzitten, zodat je vogelvriendje lekker kan klimmen.

Wanneer je twee parkietjes hebt zullen je vogelvriendjes hun aandacht gaan verdelen tussen jou en hun soortgenootje. Maar ik zelf zie dat als dubbel zo veel plezier  :D

Dat van de speeltjes is al helemaal onzin. Een spiegeltje kan je juist heel erg helpen bij het tam maken. Het is veel belangrijker dat je parkietje zich niet gaat vervelen als hij alleen in zijn kooi zit. Jonge parkietjes zullen overigens in het begin hun speeltjes uit zich zelf wel links laten liggen. Je kan ze dan juist stimuleren door er zelf ook mee te spelen.

Veel succes

NoNNePoN

#2
maar is deze kooi voor 1 parkiet wel groot genoeg dan?  :D
en hoe groot zijn jullie kooien kwa afmetingen ongeveer?

thanx:D


Het lijkt me niet zinvol om hier een opsomming van kooimaten te gaan geven.
De keuze van de kooi hangt af van het aantal vogels dat er in huist, en ook een beetje van de hoeveelheid ruimte in de (huis)kamer.
Ik sluit dit topic, Chantalleke heeft hem namelijk uitstekend beantwoord.
Gr. PF