Dierenarts

Gestart door umut parkiet, februari 19, 2006, 21:41:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

umut parkiet

ik had een vraag over waarom een behandeling zo duur is bij een dierenarts ..voor 1 behandeling alleen naar parkiet kijken kost 17.50 waarom is het zo duur :mellow:  :glare:

Ingrid

Hoi Urmut,

Tja, dierenartsbezoeken kosten geld. Ik vind 17,50 nog meevallen, laatst heb ik 21 euro voor een consult betaald.
Ik denk ook niet dat wij deze vraag kunnen beantwoorden. De dierenarts rekent natuurlijk zijn tijd en de bijkomende kosten voor het gebruik van de ruimte etc..
(Als je naar een huisarts gaat voor jezelf, geldt eigenlijk hetzelfde ;). )

Groetjes, Ingrid

Parkieten-Freak

Tja, en daarnaast heeft de dierenarts een lange universitaire studie achter de rug....
In al die tijd dat hij heeft gestudeerd, heeft hij of zij geen of nauwelijk inkomsten gehad.
Daar betaal je dus ook voor.


Carla

Bij een doktersbezoek krijg je geld terug van de ziekenbond. Bij een bezoek aan de dierenarts bestaan dit niet. Hetzelfde geldt voor medicijnen.

smartie

CiteerBij een doktersbezoek krijg je geld terug van de ziekenbond. Bij een bezoek aan de dierenarts bestaan dit niet. Hetzelfde geldt voor medicijnen.
[snapback]21809[/snapback]

Nee, maar dat weet je ook voordat je aan huisdieren begint!

Enne, ik geloof er niet in dat je 'zoveel' betaalt omdat tijdens de lange studie de student niet zoveel heeft kunnen verdienen. Het is de expertise die de dierenarts tijdens die studie heeft opgedaan waardoor ie een bepaald bedrag voor een consult kan vragen. Maar goed, dit is niet van belang. Ik heb het er in ieder geval graag voor over. Er gaat niks boven gezondheid van jezelf en geliefden (of dit nou om familie, vrienden of huisdieren gaat)!

birdy

hoi ,ik ben het helemaal eens met Smartie,als je een huisdier neemt of het een hond is een kat of vogel of een ander dier,je weet dat een dier ziek kan worden,en dat een dierenarts niet goedkoop is ,trouwens ik vind het voor een vogel nog wel mee vallen hoor,vergeleken met een hond ofzo,ook ik heb het er graag voor over ,als 1 van mij parkietjes ziek zou worden zou ik koste wat kost er mee naar een dierenarts gaan, Jolanda