Isodorus

Gestart door maartje, februari 18, 2006, 13:28:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maartje

Hallo Allemaal,

sommige van jullie zullen mischien al weten dat ik over twee weken een huisgenoot(e) ga krijgen. Maar voor de mensen die dat nog niet weten... Annika (een expert van dit forum, zeg ik met trots) heeft een erg leuk blauw klein dotje van een grasje en die komt als ie 6 weken is gezellig naar Nijmegen.

Het eerste contact met Isodorus (afgekort iso of dorus, ligt aan het geslacht en wat lekker roept) is al gelegd via de webcam van Annika en eerlijk gezegd, ik werd er zowaar verlegen van. Vanaf dat moment was ik verliefd. Ik volg "het" op de voet via de site van Annika en via de webcam.

Vandaag heb ik daarom een foto van "het" geplaatst bij mijn persoonlijke instellingen, ben dus nog niet echt de trotse bezitter, maar hoop dat dit stiekem toch mag. "Het" is hier 4 weken oud.

Bij deze wil ik jullie dus even voorstellen aan Isodorus en even kijken of dat ie er goed opstaat.

Gegroet,
de zeer verliefde en trotse bijna-vriendin van Isodorus.
Maartje

en voor de geinteresseerde kun je gaan kijken op de site van Annika, later als "het" bij mij is ingetrokken zal ik jullie natuurlijk zelf op de hoogte gaan houden

potverdorie, de foto werkt dus niet

Annika

haha  :blush:  :lol:  wat een enthousiasme. Ik weet zeker dat Isodorus een heel fijn huis gaat krijgen!

smartie

Volgens mij komt het met Isodorus wel goed!

Gefeliciteerd met je nieuwe vriendje die over 2 weekjes bij je intrekt!

liefs van Pino en baasje natuurlijk

Annika



man of pop, wie doet er een gooi? Roze = man volgens jullie, vorige nest was dat bij de jongste niet het geval, dus ik ben heel benieuwd.

Groetjes Annika

Sonja

Hoi Annika,

Wat een grappige foto! :D

Ik gok op een mannetje. :)

Groetjes, Sonja.

Annika

Isodorus was lekker aan het gapen  :lol: deze foto heb ik even ingezoomd voor de neusdop.

smartie

Ik gok ook op een man. Ik zie geen witte randjes om de neusdoppen en ik vind het persoonlijk naar paars neigen dat op jonge leeftijd zou moeten duiden op een man. Bij mijn Pino vind ik het minder duidelijk: helaas heeft mijn digitale camera het pas opgegeven dus kan ik geen foto plaatsen. Ik weet dat dit geen topic is over man/vrouw bepaling, maar nu we het er toch over hebben:

Omschrijving: lila roze neusdop, met aan de randjes van de zijkant neiging naar blauw. Wel lichtere cirkels om de neusdoppen, maar het is meer lichter blauw/lila dan wit. Ik denk zelf nog steeds aan een pop maar ik begin steeds meer te twijfelen....

kaboutertjes

#7
Wat een schatje.
En leuk om zo bij te houden ook via de site van Annika omdat Isodorus één dagje ouder is dan ons Dippie.
Ons Dippie is dan wel niet zo snel als Isodorus, maar dat komt misschien omdat alleen het vrouwtje er bij ons voor zorgt en Nanoe haar niet mee op sleeptouw neemt om dingen uit te laten proberen. Dippie heeft tot nu toe maar drie keer op een stokje gezeten en er drie keer weer vanaf gegooid. Het klimmen gaat zeer moeizaam en nog erg stuntelig.
Als ze eruit is dan piept ze heel hard, dan houden we wat eten voor en dan probeer ze wel zaadjes te nemen, maar krijgt de velletjes er nog niet vanaf.
Tijdens het proberen eten is ze dan wel stil, maar als ze stopt dan piept ze weer heel hard.
En of Isodorus een mannetje of vrouwtje is vind ik moeilijk te zeggen we dachten dat Nanoe een mannetje was tot ze eitjes ging leggen (ze was toen vijf maanden)
maar na die eitjes geen twijfel meer en dus een echt popje

smartie

Toch best lastig hoor, want als ik nu nog maals de foto van Isodorus bekijk zie ik wittige/lichtere randjes om de neusdoppen (zoals bij Pino), maar dat kan ook aan de bolling van de snavel liggen en de weerkaatsing van de flits?!

Annika

nee volgens mij zitten er echt lichte randjes rond de neusgaatjes  ;) maar het blijft lastig te zien, zowel in het echt als op de foto.

Ingrid

Ik gok op een mannetje, mijn Luna had een zelfde neusdop. Nu ziet Luna's neusdop er nog wel iets paarsig uit met daarover heen een blauwe waas.

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey Annika

ik ga voor een mannetje  ;)

Mooie leuke foto trouwens :P  ;)

Vele groetjes

Parkieten-Freak

Ik ga ook voor een mannetje! :P
Als ik Isodorus vergelijk met de jonge Croky........... :D
http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek.php


maartje

tussenstand:
2 : twijfel
5 : man

en ik... ik zeg dat het een lekkerding is!

maartje

Annika

#14
even de laatste volgens mij duidelijke foto :



als ie te groot is haal ik 'm weg  :blush:

Parkieten-Freak

#15
Ik hou het nog steeds op een man! :D
Lekker koppie trouwens!


Sara

Wat een knap jonkie!
Ik gok op een mannetje :)
echt een lieverd! :rolleyes:

Groetjes
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Safrena

Hey Annika

Ik hou het ook nog steeds bij een mannetje ;)

Vele groetjes

Jippie

Wat een schatje! Ik denk ook dat het een mannetje is! Maar goed, dat is niet echt origineel meer...

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Ingrid

Ik blijf ook bij een mannetje ;). Het is wel een super mooi parkietje hoor.