Altijd In Zijn Kooi

Gestart door mickael, februari 17, 2006, 12:31:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickael

Hallo allemaal,

Ik heb sinds begin dit jaar een parkietje thuis.
Hij is op zich erg tam, want hij is nergens bang voor en hij gaat bij iedereen op zijn vinger en schouders zitten.

Het probleem is dat hij eigenlijk altijd in zijn kooi wil zijn.
Als ik hem eruit haal dan weet hij niet hoe snel hij weer terug moet naar zijn kooi.
Als ik aan de andere kant van de kamer ga zitten dan blijft hij rustig bij me, maar dan merk je na een paar minuten dat hij toch weer onrustig wordt.
Dan zet ik hem op de grond en zie je hem rennen naar zijn kooi en daar zit hij weer.

Weet iemand een maniertje dat ik hem buiten zijn kooi kan houden? (en zelfs dat hij zelf uit zijn kooi komt)??

Alvast bedankt!
Mickael

Parkieten-Freak

Welkom op het forum Mickael,

Een kooi is voor een parkiet een vertrouwde ruimte. Hij of zij voelt zich veilig daar.
Het kan best zijn dat je parkietje wat onzeker is, en letterlijk "het zekere voor het zekere neemt".
Op het moment dat hij wat onzeker wordt en niet meer goed weet wat te doen, gaat hij terug naar zijn kooitje. Dat is safe en veilig.
Je kunt proberen het vogeltje bij je te houden door met hem te spelen, tegen hem te praten of wat te knuffelen als hij dat wil. Ook iets lekkers aan bieden buiten de kooi (trosgierst) wil nog wel eens helpen!
Succes!


thexfile

persoonlijk zou ik hem gewoon laten...

hij vind zijn huisje fijn en vijlig....

allicht vind hij het ook een verplichting om buiten te zijn en doet hij liever wat hijzelf wil...

ik zou de kooi gewoon open doen als het mag en dan gewoon wachten of hij vanzelf er uit komt... en gebuerd dat de 1e dag niet.... ja jammer dan mijne hebben soms ook geen zin om er uit te komen en ander dagen staan ze te  dringen tot ze er uit mogen.....

als hij zelf wil zal hij vast wel komen als hij zo tam is als je zecht....

je kan hem allicht lokken met wat lekkers zoals trosgierst of zo , maar ik zou hem niet dwingen want dat werkt soms avenrechts....