puberteit

Gestart door Renate, april 26, 2005, 20:48:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renate

hoi,

wie weet hoelang de puberteit ongeveer duurt???
Ik heb het idee dat m`n parkiet er in blijft hangen

Fatih

Ongeveer 1 maand.

Groetjes, Fatih :D

Ingrid

Hoi Renate,

Ik weet niet of je kunt zeggen dat ze een bepaalde tijd in de puberteit zitten. Het ligt denk ik ook aan het parkietje zelf. Ik zie het net als met kinderen, de een zal sneller opgeven met het verkennen van grenzen. Ik denk als je een erg nieuwsgierig parkietje hebt, nieuwsgierig zijn ze sowieso ;), en steeds op zoek gaat naar uitdaging dat het wel even kan duren. De kunst is om het een beetje in goede banen te kunnen leiden. Geen eenvoudige opgave, maar misschien kun je dingen aanbieden waarbij hij/zij van alles aan kan ontdekken zodat je parkietje zijn/haar eigen grenzen kan verkennen. Door daar een tijdje mee zoet te zijn, is hij/zij niet zo snel tevreden en/of uitgekeken op iets.

Gr. Ingrid

Renate

hoi,

bedankt  voor je reactie. Ik kan niet zeggen dat Joepie nieuwsgierig is, ze is heel agressief. Ik heb er vaker vragen over gesteld, maar niets helpt, het wordt alleen maar erger. Joepie zit nu denk ik 2 1/2 a 3 maanden in de "puberteit", het is mij wel opgevallen dat het gedrag van Joepie veranderd is na haar eerste rondvlucht hier in huis, ze is toen tegen de spiegel gevlogen. Zou het veranderde gedrag hier mee te maken kunnen hebben?
Ze vliegt op dit moment niet meer los in huis.