2 Nieuwe Parkieten

Gestart door jakje, februari 15, 2006, 00:21:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jakje

Hallo allemaal,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag 2 jonge parkieten.
Nu is het zo dat ze elke keer als ik 's avonds thuiskom ze met hun snaveltje open zitten en het net lijkt alsof ze het warm hebben of zo.
De verwarming staat gewoon op 15 graden als ik niet thuis ben en 's avonds staat deze op 18-19 graden. Is dit te warm of zo?
Omdat ik niet weet of ze hun waterbakje al gevonden hebben, heb ik een klein bakje water op de bodem gelegd met een stukje appel zodat ze in ieder geval al wat vocht binnen krijgen. Zou het dit kunnen zijn of herkennen jullie het als iets anders?

Bovendien zitten ze allebei ook regelmatig met hun veren te schudden. Is dat ook normaal?

Alvast bedankt voor de reactie!

Parkieten-Freak

#1
Welkom op het forum Jakje!
Een open snavel kan wijzen op warmte. Als vogels druk in de weer zijn met vliegen en/of spelen kan het wel eens voorkomen dat ze het warm krijgen. Ze heffen dan ook vaak de vleugeltjes op.
De temperatuur in de kamer alleen kan geen warmte veroorzaken bij vogels die rustig in hun kooi zitten.

Het schudden met de veertjes doen de parkieten om "spanning" kwijt te raken, een hele normale reactie voor een vogel.

Grasparkieten drinken erg weinig. Bij mij heeft het 3 weken geduurd voordat ik mijn grasparkiet voor de 1e keer zag drinken. Appel voeren is prima; zo wennen de parkieten meteen aan fruit. :)


jakje

Dank je wel voor je snelle antwoord!

Kan je me misschien ook vertellen waarom de ene parkiet de hele tijd de poot vastpakt van de andere parkiet? Hij bijt er niet in, de andere laat het ook toe, maar ik vind het toch wel raar.

Bovendien steekt ie ook de hele tijd zijn hoofd in de ander zijn veren.

Is dit allemaal normaal????