Ontlasting ander kleur

Gestart door Carla, april 26, 2005, 20:45:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carla

De ontlasting van Tommy is deze namiddag anders vna kleur geworden. :? Ipv groen met wit is deze nu licht geel tot beige met wit.
Hij eet nu sinds vorige week premium van prestige. Daar zitten ook verschillende soorten zaden in en mineralen en aminozuren.
Weet er iemand of er iets mis is met hem ? Hij is even zot als anders :roll:

Parkieten-Freak

Ik zou toch dit artikeltje even doorlezen.
http://www.parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php

Het kan duiden op een leverziekte. Als dit aanhoudt, zou ik zeker even naar de dierenarts gaan voor nader onderzoek.
In een vroeg stadium kun je er nog wat aan doen (aanpassing dieet).
Hou oud is je graspakietje eigenlijk, en wat heeft hij altijd te eten gehad?


Carla

Tommy is nog jong. Ik weet niet precies hoe oud. Maar hij heeft nog een beetje zwart aan zijn bekje. Ik denk dat hij nu stilaan in de rui gaat komen, hij krijgt hier en daar nieuwe veertjes. Hij at daarvoor een gewone parkieten mengeling. Maar niet met zoveel verschillende zaden in. Daarom ben ik overgeschakeld om dat nieuwe voer. Ik kan hier bij mij in de buurt geen xtravital vinden. Ik hou het zeker in de gaten als de kleur tegen deze avond niet terug normaal is dan ga ik er deze avond mee naar de dierenarts. Al is het maar om mezelf gerust te stellen. Bedankt voor de reactie !

Carla

Toch voor de gemoedsrust naar de dierenarts getrokken. Ondertussen is Janne ook meegeweest om haar gescheurde snavel en overknabbelde poot te tonen. De ontlasting van Tommy werd vandaag weer groen. De snavel van Janne gaat langsaamaan uitgroeien zei de dierenarts en één stukje van haar langste teen is aan het afsterven maar pootje is niet ontstoken en verder zijn ze alletwee gezond.  :D Ze krijgen nu alletwee xtravital eindelijk heb ik een zaak gevonden waar ze die verkopen.

Ingrid

Hoi Carla,

Goed van je dat je naar de dierenarts bent gegaan  =D>. Gelukkig zijn ze gezond!

Gr. Ingrid

Anita & Marisa

Super dat je naar de dierenarts ben gegaan!
We zijn blij om te horen dat je parkieten gezond zijn!  :wink: