Mijn Hagen Vision 210 Is Er !

Gestart door thexfile, februari 09, 2006, 10:36:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thexfile



Hier zijn ze dan oud en nieuw naast elkaar.

Gister werd ik de gelukkige ondvanger van mijn niewe "hagen vision 210 (L) "

Mensen die mijn forum een beetje gevolgd hebben weten allicht hoe ik tegen over die kooi sta etc...

ik ga dit nu niet meer uitleggen , maar wil op deze manier een goed beeld schetsen voor jullie over het hoe en wat van deze tog wat "extreme" kooi.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Het ondvangst :

Gister dus totaal onverwacht had de postbode aan paketje achter gelaten bij 1 van mijn buren.....

Ik was als 1e blij verrast en ten 2e erg geschokt.... geschokt over het formaat !!

Ik weet dat dit de grooste kooi is die ze hebben en had al veel er van gelezen en met hagen zelf gebeld en gemaild...

Ondanks dat was ik tog geschokt toen ik de tog ZEER grote doos zag...
een menig stofzuiger zit in een kleindere doos , en ja komt in de buurd van een grote TV.

Daarentegen is de verpakking erg mooi en handig met 2 oortjes in de doos , en alles er in is licht genoeg om hem goed te kunnen dragen.

Inmiddels was ik erg nieuwschiering geworden en verbaast.
Gelukkig was ik niet de enige die verheugd was , want zelfs mijn schatjes waren door het dollen heen toen ze de mooie doos zagen.

Parkieten zijn echt niet dom , en het was hun al snel duidelijk dat dit hun nieuwe huis was.....

Er werd daarom ook erg andachtig gekeken toen ik met de opbouw begon , en af en toe klonk een luidkeelse kreet van blijdschap en opwinding.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

De montage :

Deze kooi komt met een gebruiksaanwijzing  :excl:

Niet dat je hem nodig zuld hebben want de ervaren zelfklusser die menig ikea meubel blindelings kan monteren heeft dit zeker niet nodig.

Wil hagen bij deze even een pluim uitrijken voor wat mij betrefd 1 van de beste gebruiksaanwijzingen die ik ooid onder ogen heb gehad   :thumbsupsmiley:

Ik heb spijtig genoeg al menig defecte handlijding van apparaten in mijn handden gehad.

En ik bedoel deze is echt goed   :thumbsupsmiley:

Niet allen de duidelijke montage met grote kleuren plaatjes staat er in , maar ook hoe je als beginnend vogel houder verandwoord met je dieren dient om te gaan.

Dit is meer dan wat je bij andere kooien krijgt , en wat mij betrefd dient elke kooi zo geleverd te worden.....

Moet wel zeggen dat er bij deze kooi veel dient gemonteert te worden ten opzichte van andere die al voorgemonteerd zijn. deze kooi past geheel gedemonteerd na mijn inzien in een grote reiskoffer en zou zeer makkelijk zijn als je ooid verhuist en bijv met het vliegtuig moet.

De montage volgd verder spoedig en is verder erg instinktief niets op aan te merken.

Je heb het nieuwe huis voor je vriendjes in een goede 20 a 30 min opgebouwd als je het gewoon lekker rustig aan doet en af en toe een blik in het boek werpt om te kijken of je wel alles goed doet. Mocht er wat fout gaan , geen nood zelfs hier heeft hagen aan gedacht en  geeft je dus ook de uitgebrijde demontage instructies.

Tijdens de montage word al gauw het formaat duidelijk
ondanks dat ik wist dat deze kwa volume nagenoeg het formaat heeft van mijn ferplast kooi lijkt hij tog al gauw een stuk groter en ruimer.

Het vermoeden is dan ook dat de genoemde maaten van de kooi zelf iets geoptimalizeerd zijn en de kooi allicht wat ruimer is gezien ik het gevoel heb dat mijn ferplast kooi er in zijn totale breedte in de hagen kooi zou kunnen.

Opmerking :

Hagen geeft in zijn gebruiksaanwijzing aan dat men de doorzichtige gedeelte min 1x per week met water en een zachte doek dient te reinigen.

zou handig zijn als in de toekomst zo een wasmashine bestendige doek er bij geleverd zou worden.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

1e indruk :

Dit is een duure , maar wat mij betrefd een dier vriendelijke , practische en vooral een mooie kooi.

Hij ziet er niet uit als een "gevangenis" voor je dierbare vriend zoals de meeste kooien.

Tijd zal nog moeten uitwijzen hoe goed hij is , en zal dit hier ook rapotreren in updates.

De 1e indruk is dat dit een produckt is waar goed is over na gedacht en dat voldoet aan de moderne eisen die men hedendaags aan elke produckt stelt.

Ik vind hem mooi , zelfs mijn ouders die eigenlijk niets van mijn vogels moeten hebben zijn er erg enthousiast over en zouden hem zeker in huis willen hebben.

Gelukkig ben ik niet allen en vinden mijn kromsnaveltjes hem ook prachtig.

Ik heb hem nu in het zicht van hun staan zodat ze alvast kunnen wennen aan hun nieuwe huis.

Denk dat wat hagen zecht dat dieren deze kooi echt leuk vinden klopt.
Dit is wel te merken aan de reactie van mijn schatjes.
Het is dan ook niet raar om 2 kromsnavels voor de tralies te zien turen naar hun nieuwe palijs.

Ze mogen hem as zondag betrekken , dan zet ik alles over en bedenk ik een nieuw takken schema van hun ferplast flex.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Opmerkingen :

ja deze kooi is nog geen 24 uur oud en ik heb al opmerkingen.
niet alle zijn negatief , ik heb ook goede opmerkingen.

- de bakjes ; schijnen erg goed bedacht te zijn zowel voor grit , vast voer en water.

vooral dit laaste heb ik een opmerking op , ik heb de kooi met water al tog 5x verplaatst en opgetild ( demonstratie etc ) in al deze tijd waren de bakjes gevuld.
tot mijn verbazing bleek dat er maar ook geen druppel van het water uit de bak gelopen was.

na nader inspectie kan je aardig wat met de kooi wiebelen , maar het bakje schjint zo gemaakt dat het water er tog in wil blijven.

- de deuren klappen naar binnen ; opzig goed bedacht ze hebben hun eigen standaard waar ze op rusten en je vogels hebben een groot platform om op te staan.

na deel is dat dit ruimte in de kooi in beslag neemt.

gelukkig gaan de deuren ook naar buiten open maar hebben dan geen ingebouwde ondersteuning.... hier dient weer zelf gehobyt te worden....

- nog een na deel van de deuren is dat ze boven in zitten.
als men het onders rooster in 2e gedeeld had zodat je steeds 1/3 deel kreeg dan had men de deuren in het midden van de hoogte van de kooi kunnen hangen en dan was toegangelijkheid tot te kooi verbeterd + dat de vogels er beter uit kunnen klimmen.

- toegankelijkheid ; in verhouding tot andere kooien is de toegangelijkheid tot de dieren verbeterd , je kan overal makkelijk met je hand bij door de grote breede deur.... vogels kunnen hun soortgenoten ook niet meer de toegang versperren in een boze bui.

bijkomde voordeel is dat deze kooi te demonteren is , dit houd dus ook in dat als je ooid ergens in de kooi moet zijn , je dan ook elke gril welke geen deur is ten allertijden van de kooi kunt klikken en zo gemakklijk overal bij kunt.

- de kooi is voorzien van een rooster op de vloer welke bedoelt zou zijn om vogels te beletten op hun uitwerpselen te lopen en te helpen tegen ondsnappingen al volgens dehandleiding.

het leek mij echter beter dit rooster te verwijderen tijdens de opbouw , welke geen enkel probleem was.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Dit tot zover volgende updates volgen.

Carla

Ik vindt hem niet zo mooi. Hij doet me denken aan een futuristische visbokaal. Nu smaken verschillen. Best dat niet iedereen hetzelfde mooi en handig vindt.

In ieder geval veel genot voor jou en je parkietjes.

Sonja

Het is fijn dat je tevreden bent over deze kooi, Felix.
Maar het is niet zinvol om hier verder op door te gaan, vandaar een slotje.

*klik*

Groetjes, Sonja.