Agressie?

Gestart door boefje, februari 08, 2006, 19:49:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boefje

<_< Hallo forumsleden
ik heb een vraag over het gedrag van een van de parkietjes bij mij in de binnen voliere...

: ik heb nu 2 koppels waarvan ik een koppel (1) al een keer een nestje heb gehad , die nu ook eitjes aan het leggen zijn
dat andere kopeltje (2) heeft al 2 nestjes gehad maar is hele tijd mislukt de eerste keer kwamen de eitjes niet uit , de tweede keer was het zo hard aan het vriezen ' s nacht dat de koud door de muur is getrokken. en nu hebben ze weer een nestje.

Van koppel nummer 1: Nou is een van het mannetje waarvan eerder het nestje al is uitgekomen , hij zit continue bij andere vrouwtjes ook zit hij het andere mannetje van koppeltje nummer 2 op te jagen want hij wil toch oh zo graag helpen broeden ook is dat mannetje van (koppel 1) bij een alleenstaaande vrouw hij gaat er ook bij in het nestkastje zitten terwijl ze nix hebben, waar leidt dit gedrag toe?
Het vrouwtje van dat mannetje (koppel 1) zit wel vast op het nestje en het schijnt haar niks te doen wat haar mannetje doet.


Nog 1 vraagje :
Mijn handtamme huisparkiet zit regelmatig bij de rest van de vogels in de voliere, nu vanmiddag ook maar mijn huisparkiet (pietje) die zat het mannetje van het koppeltje 1 die nog geen eitjes heeft uitgebroed te voeden, terwijl hij dat ook op mijn vinger doet zal pietje geen onderscheidt kunnen maken tussen mannetjes en vrouwtjes??


bedankt voor je reactie en voor het lezen.
groetjes boefje

hoop dat nu het verhaaltje duidelijk is (alt + p

Parkieten-Freak

Boefje, zou je deze vraag wat duidelijker op willen schrijven?
Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer, en weet niet meer wie nou bij wie hoort..... :huh:


Safrena

Hey Boefje

Zolang je broedend popje er geen last van ondervind en goed gevoed en verzorgd wordt door het mannetje hoef je je geen zorgen te maken en mag je ze gerust lekker laten doen ;)

Dat de nestjes niet lukkten is zoals je zelf ook al zei omdat het nog geen broedperiode was en dus ook veel te koud was ;)
De broedperiode is van maart-april tot september maar dit jaar zal het eerder april worden omdat het toch nog vrij koud is  ;)

Ook een handtamme parkiet weet het verschil tussen een mannetje en popje ;)

Nog even om op je pm te antwoorden:

Het agressieve popje kun je best apart houden eventueel met een vriendje als dat kan, zolang het andere koppeltje aan het broeden is en dat de kleintjes rustig en veilig en gezond kunnen groot worden ;)

Vele groetjes