Waarom Speelt Kiwi Niet?

Gestart door Leonie, februari 07, 2006, 13:29:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leonie

Sinds ongeveer 4 maanden heb ik een grasparkietje..Kiwi. Kiwi is al aardig tam. Als ik haar uit haar kooi wil halen...komt ze netjes op mijn vinger zitten en kan ik met haar rondlopen...meestal zet ik dr dan in het speelhoekje met stokjes en speeltje en een bakje met wat "lekkers". Lekkers is meestal wat snoepzaad en stukjes trosgierst.

Als ik dr daar neerzet..vliegt ze zo af en toe rond, gaat voor het raam zitten of gaat van het lekkers eten (ondertussen de stukjes trosgierst op de grond gooien).
Vaak gaat ze ook gewoon op een stokje zitten en mee zitten babbelen met de tv of radio.

Ik kan Kiwi verder wel gewoon aanraken...als ik haar over dr rug aai laat ze dat toe maar wanneer ik haar in haar nek wil kroelen dan pikt ze me. Ze doet me daarmee geen pijn, is meer laten merken dat ze dat niet prettig vind of (nog) niet wil. Ze komt ook nog niet uit haarzelf bij mij zitten.

Verder speelt ze niet met de gekochte speeltjes. Ik probeer soms een balletje bij haar te leggen maar daar schrikt ze alleen maar van. In de andere speeltje toont ze ook geen interesse. Een badje vind ze ook niet interessant. Ik vraag me nu af hoe ik haar voor de speeltjes kan interesseren... Nu is ze soms zo passief. Ik wil haar graag aandacht geven door met haar te spelen...

Heeft iemand bruikbare tips? Thanx!
Groet, Leonie


Safrena

Hey Leonie

Welkom op het forum

Misschien heb je wel een parkietje dat niet zo graag speelt en liever spelletjes met jou doet en knuffelt

Ik heb twee meisjes en mijn eerste meisje is een echt speelduiveltje maar mijn andere meisje heef took geen interesse voor speeltjes. Die speelt liever met mij of met haar vriendinntje op de tafel met flessendopjes en wc rolletjes en kartonnen fruit schaaltjes

Je kan eens proberen om ander speelgoed bij haar te doen of flessendopjes of wc rolletjes, enz..
Vaak vinden ze hele simpele dingen heel leuk

Vele groetjes

bluebird23

#2
Ze gedraagt zich netjes lees ik, wat leuk, wat je schrijft. Ik vind parkieten zo gaaf..zo gezellig..
Ik kocht een balletje  voor brammetje...schrok zich wild! vloog door de kooi..ik denken" nou wat leuk speelgoed' nou is brammetje bang voor alles wat vreemd is..heb ik ontdekt..als ik b.v met een tas langsloop, of met mijn gitaar, schrikken..dan zeg ik: zo brammetje, denk je weer dat ik je ga 'omleggen?' Als hij het een paar keer gezien heeft is het oke.. vreemden thuis..huh!!! weer 'racen' door de kooi, tot ze gewend is..

Uiteindelijk na een dag of 4 heb ik het balletje aa nde binnenkant van de kooi  vastgemaakt met een vissnoer. misschien een tip. en hoe is eht nu na een half jaar met je parkiet? Ik zie dat dit bericht al lang staat..
En ineens na 2 dagen begint hij te spelen af en toe, er tegenaan te duwen en op te pakken en los te laten. Af en toe speel ik het vanaf de buitenkant mee..
Ik heb hem vandaag 3 weken..

bluebird.

Pas op met vissnoer! Een parkietje kan zich daaraan verwonden, omdat het kan "snijden". Het is beter om sisaltouw te gebruiken wanneer je speeltjes wilt vastmaken. Gr. Ingrid