domme Aadje??

Gestart door janet, april 26, 2005, 11:25:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

janet

hallo mensen,
Zoals jullie weten ben ik met aadje aan het "trainen". Maar ik moet zeggen dat ik nu, na 14 dagen, nog geen enkele verandering bespeur ten opzichte van mij, misschien wel een verandering maar dan in de negatieve zin. Hij blijft zeer argwanend en bangig naar mij kijken als ik kom en als ik mijn hand in de kooi steek vliegt hij nu ook telkens op. Dat deed hij in het begin niet, maar nu wel! Het lijkt wel of hij juist steeds banger wordt ipv tammer!! Ik begin toch te geloven dat het niet gaat lukken om hem ooit nog tam te krijgen! Weet iemand nog raad?? :( :(

Kuslar

hi Janet

Ik weet het. Het kan bij sommige parkieten heel lang duren voor dat ze tam worden en bij andere weer niet.
Blijf het proberen. OP een gegeven moment wordt je er gek van maar na veel proberen dan is hij tam en dan is het lange wachten echt de moeite waard.

Geloof mij nou. Elke parkiet kan tam worden. Mijn parkiet was 3 jaar toen ik haar kocht en is nu hardstikke tam. En ik ben hardstikke blij met haar.

En parkieten zijn echt niet dom.

Dit is een foto van mijn parkiet die 3 jaar is. En dit is het bewijs dat ze tam is.

[verwijderd door de admin]

Carla

Is er iets gebeurt in de tijd dat jij probeert hem tam te maken ?
Is hij soms van iets geschrokken terwijl jij je hand in de kooi had ?
Bij mij lukt tam maken heel aardig. Tommy kwam van de eerste dag al op mijn vinger en Janne is ook al op goede weg.
Ikzelf praat altijd heel zachtjes tegen de parkietjes. Ik gebruik altijd dezelfde woordjes als ik bij Janne dichter kom zodat zij weet wat er gaat gebeuren.
Geef niet te snel de moed op, blij elke dag meerdere malen oefenen en het zal wel lukken !!

Safrena

Hey Janet

Ten eerste is geen enkel parkiet dom :x integendeel.

zoals al vele malen verteld is moet je geduld hebben veel geduld. En hoe snel een parkietje tam word hangt van het karakter van het parkietje af.

Aadje is bijna een jaar en nu pas 14 dagen ben je aan het oefenen om tam te worden dan kan je niet verwachten dat Aadje al helemaal tam is.

Wordt nooit boos of begin nooit te roepen tegen Aadje en dwing hem ook niet want dat loopt fout af.

Geef hem veel liefde aandacht en vooral veel geduld praat ook op een zachte en rustige manier tegen Aadje wanneer je je hand in de kooi doet.

vele groetjes

janet

ja, luitjes, alle raadgevingen volg ik tot nu toe op. Oke ik blijf het proberen, maar moet af en toe mijn hart luchten om het vol te kunnen houden.
Nee, Aadje is niet speciaal van iets geschrokken, maar ik heb ook een man en een kind in huis die soms onverwacht bewegen  als ik met Aadje bezig ben, maar dat kun je natuurlijk niet voorkomen.
doei, janet

Kuslar

Hi janet

Dit is een artiekel over tam maken. Hoop dat het helpt.

http://www.budgies-paradise.com/temmen-nl.htm

janet

ik las in het bovenstaande artikel dat je om tam te maken je vogel uit de kooi moet laten.Jullie raden juist aan om dat niet te doen en de vogel in de kooi aan je hand te laten wennen? Wat zal ik doen? Het lijkt me fantastisch om Aadje te laten vliegen, maar doe ik daar wel goed aan?

en dan nog iets: ik ging tot voor kort met een stokje in de kooi om hem daarop te laten zitten. Dat deed hij bijna altijd, maar jullie adviseerden mij om hem aan mijn hand te laten wennen en niet met het stokje te werken. Toch gaat het nu minder goed! Zal ik weer met het stokje doen??

Aadje komt nu sinds gisteren wel heel dicht bij de tralies en mijn gezicht om te luisteren naar mijn woordjes, maar mijn handjes moet ik buiten laten schijnt hij te denken!! :D

Jorijn

Probeer het toch om je parkietje in de koi te laten wennen desnoods met een beetje trosgierst ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

janet

ik heb hem weer met het stokje geconfronteerd, dan gaat hij er gelijk opzitten. ik denk toch dat het bij Aadje misschien de beste manier is om het tam worden zo te doen.
Kan ik hem toch beter in zijn kooi laten als hij niet tam is? Ze gaan toch meestal terug naar hun kooi als ze honger hebben?

Janet

Safrena

Hey Janet

Inderdaad zoals jorijn ook al zei het beste is toch om eerst in de kooi tam te maken.

En ook aan je hand te wennen. Aadje is misschien niet bang van een stokje maar zal zo nooit aan je hand gewend worden en vertrouwen als je het stokje blijft gebruiken
Gebruik eventueel een beetje trosgierst of iets anders dat Aadje lekker vind

vele groetjes