Zieke Sammy

Gestart door anna, februari 05, 2006, 00:14:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

anna

Hallo vogelvrienden,

Wat was ik verrast om te horen dat ik gekozen "ben als "lid van de maand"februari. Voor mij is het een vanzelfsprekendheid dat ik dit voor sammie doe.  
Afgelopen woensdag ben ik met sammie terug gegaan naar de dierenarts omdat het niet meer ging. De hele dag slapen, bol zitten maar wel eten. Moeders had afscheid van hem genomen en daar ging de moeilijke gang naar de dierenarts. Ik zei tegen de dierenarts "wat moeten we nou", hij heeft niet veel kracht meer. Weet je wat zei hij "laten inslapen kan altijd nog, laat sammie maar hier, ik wil het zelf even aanzien". Ik bereken geen kosten. Bel van de week maar op. Op de terugweg zei ik tegen mijn vriendin, wat nu!. Heeft m'n moeder in tranen afscheid genomen en komen we terug met deze boodschap. Je weet niet waar je nog goed aan doet gezien haar leeftijd.
Vandaag (zaterdag) gebeld hoe het was. Ik kon sammie komen halen. Helemaal beter is hij niet maar hij eet goed en klimt wat in zijn kooitje en zit met het spiegeltje te spelen. Zijn ademhaling gaat nog wel op en neer en waarschijnlijk heeft dit met zijn hart te maken. Moeders was natuurlijk erg blij maar of dit goed blijft gaan betwijfel ik. Een vogeltje wat niet meer kwettert en eigenlijk wat doods in het kooitje zit vind ik persoonlijk ook wel zielig. We zullen afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen.  Groetjes van Anna  :unsure:

Ingrid

Ik zit bijna met tranen in mijn ogen terwijl ik je berichtje lees. Kan me voorstellen wat een dubbel gevoel je moet hebben. Je moeder in tranen voor het afscheid, terwijl het afscheid nu nog uitgesteld kan worden. Aan de ene kant is het natuurlijk erg fijn dat Sammie er nog is, maar aan de andere kant gun je hem zijn actieve leventje.
Weet dat ik hard blijf duimen dat Sammie een wondertje ten deel mag vallen. Hopelijk knapt hij toch op en kunnen jullie nog een aantal jaren van hem genieten, waarbij hij een parkietwaardig leventje leidt.

Groetjes, Ingrid

Safrena

Hey anna

Wat erg allemaal dat dit alles gebeurt :(

ook ik blijf met je mee hopen dat alles toch nog goed komt met je parkietje en dat julllie nog een paar gezonde jaren van elkaar kunnen genieten

veel beterschap voor je parkietje
veel sterkte

vele groetjes

Chantalleke

Oh wat een moeilijke tijd hebben jullie zeg. Aan de ene kant toch weer een klein beetje vreugde omdat de dierenarts denkt dat Sammie nog wel heel eventjes bij jullie kan zijn, maar toch is hij niet de Sammie die hij altijd was  :unsure:
Wij weten allemaal dat Sammie nog flink verwend wordt zolang als dat zijn leventje ook nog mag gaan duren. Hij boft maar met zulke goede mensenvriendjes! Blijf hoop houden dat het goed komt. Wij duimen met jullie mee

Chantal, Sjefke en Billy

smartie

Tja, we hebben het in de paar persoonlijke berichtjes al over gehad maar nog steeds hoop ik dat Sammie het gaat redden en weer helemaal zijn vrolijke levendige zelf wordt. Helaas was dat bij onze Goofy niet meer te doen en hebben we afscheid moeten nemen.

Ik zou tegen jou zeggen: geweldig dat je er ook alles aan probeert te doen om Sammie beter te maken! Ik hoop echt zo dat het lukt. Mocht het echt niet meer gaan en je vindt dat je lieve vriendje geen gelukkig dierwaardig bestaan meer heeft zo dan hoop ik dat je ook de verdrietige maar juiste beslissing kunt maken. Al hoop ik nog steeds met heel mijn hart dat dat niet nodig is!!

Sterkte!!

Chicko

Oh ik Kan begrijpen hoe je,je voelt :'( dit is zoo erg voor je ik wens je Serkte meer kan ik niet voor je doen ik vind het logisch dat je Lid van de maand bent ! :-)