? Weet Niet Wat Dit Is ?

Gestart door sweetyfan, februari 04, 2006, 12:16:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sweetyfan

hey,

ik heb een vraagje, mijn grasparkiet van nog geen jaar oud(word 1in april)  vliegt heel snel en raakt ons bijna altijd als hj lang ons vliegt. en gisteren werd dat erger. gisteren toen hij los mocht vliegen, vloog hij heel snel het hok uit en knalde vervolgens tegen de muur omlaag en viel. wij waren bezorgt en zetten hem terug op het hok. daarna gebeurde het weer.  IS HIJ MISCHIEN BLIND?  

en er isnog iets aan de hand. hij zat gisteren en vandaag heel stil op z'n stok en met z'n kopje helemaal omlaag en opzij. en hij sliep bijna de hele dag. ook kon hij gisteren niet goed klimmen als hij wat eten wou halen??

is hij mischien zik en slechtziend?????

pplz help mij!

Chantalleke

Hi Sweetyfan,

Dat je parkietje rakelings langs je vliegt zegt nog niet zo veel. Die van ons doen dat ook regelmatig om ons een beetje te plagen of om aandacht te trekken. Dat je parkietje tegen de muur aan is gevlogen kan ook komen omdat hij de weg nog niet goed kent (je schrijft er niet bij hoe vaak hij los mag vliegen, maar als dat niet heel regelmatig is kan de controle bij het vliegen ook wel eens wat minder zijn) Het kan inderdaad ook zo zijn dat hij slechtziend is, maar dat is lastig beoordelen zo aan de hand van alleen dit verhaal.

1 ding weet ik zeker. Dat je parkietje nu heel stil op zijn stokje zit en veel slaapt en ook moeite heeft met klimmen, kan betekenen dat hij niet helemaal lekker in zijn vlletje zit. Misschien heeft hij zich gisteren toch wel erg bezeerd en heeft hij wellicht een lichte hersenschudding of zo. Laat hem daarom even rustig bijkomen in een warme en een beetje verduisterde omgeving. Maar houdt hem wel goed in de gaten! Als hij niet opknapt is een bezoekje aan de dierenarts misschien geen slecht idee!

Heel veel sterkte
Chantal

sweetyfan

pino vliegt ongeveer 3x per week. ik weet niet of je hiermee al wat meer kunt bepalen
maar in ieder geval bedoengt voor de tip.

sweetyfan